10 Sublieme LinkedIn tips voor meer succes

28 mei, 2024

Vorig jaar was enerverend met een compleet nieuwe interface, nieuwe functionaliteiten en werd de grens van 700 miljoen gebruikers gepasseerd. Wat kan je allemaal verwachten dit jaar? En hoe doe je daar slim je voordeel mee? In 2021 verwacht ik de volgende 10 trends en updates in LinkedIn die er voor gaan zorgen dat LinkedIn oor elke ondernemer interessant zal zijn.

Inhoudsopgave

1. Focus op de LinkedIn bedrijfspagina

Vorig jaar werden diverse en goede updates doorgevoerd voor de LinkedIn bedrijfspagina. Zo is het weer mogelijk om mensen uit te nodigen je pagina te volgen. En kan je precies zien wie je pagina volgt. Dit biedt interessante mogelijkheden voor interactie en slimme kruisbestuiving. Tijdens bedrijfspaginatrainingen komen vragen vaak aanbod zoals:
– hoe nodig ik mensen uit mijn pagina te volgen?
– op welke manier verkrijg ik meer relevante volgers en hoe volg ik ze slim op?
– en wat betekent het voor de content die ik deel

LinkedIn zet vol in op updates voor je bedrijfspagina. Ik verwacht meer handige updates in het aantal invites per maand dat je kan sturen en meer handigheid om als beheerder content intern met je team te delen. Ook wordt het reageren namens je bedrijf makkelijker, dit is nu te omslachtig. Het volgen van de Linkleads-bedrijfspagina blijft altijd mogelijk

2. LinkedIn tip: vertel je eigen verhaal

Het is altijd belangrijk om positief op te vallen en vertrouwen uit te stralen. Dit kun je op LinkedIn onder meer bereiken door bij je updates ook een persoonlijk verhaal te vertellen. Deel een persoonlijke prestatie of een leermoment waar je daadwerkelijk sterker van geworden bent.

Het aantal berichten dat geplaatst en gedeeld wordt, wordt elke dag groter. Het is daarom van groot belang dat je goede content schrijft en boeiend is om te lezen. Een persoonlijk verhaal raakt altijd.

Inspiratie opdoen voor jouw LinkedIn content in 2021?
Laat je inspireren door onze direct toepasbare tips in deze blog.

3. #Hashtags op LinkedIn

Bij Twitter en Instagram zien we niet veel anders dan #hashtags en het heeft er alle schijn van dat ook binnen LinkedIn het gebruik van hashtags alleen maar meer en belangrijker gaat worden in 2021.

Zorg er wel voor dat je teksten leesbaar blijven en gebruik hashtags daarom gedoseerd, maar wees ook niet bang om ze te gebruiken. Lees daarom vooral even onze #linkedintips over het juiste gebruik van hashtags, dan ben ook jij helemaal voorbereid voor 2021 .

Ben je benieuwd waarom hashtags belangrijk zijn en hoeveel hashtags je het beste kunt gebruiken in een bijdrage? Je ontdekt het in mijn blogartikel ‘Alles over hashtags op LinkedIn‘.

ABC. Always Be Connecting

4. Voorkom spam in je inbox

De Europese Privacywet, GPDR (General Data Protection Regulation) die medio mei 2019 is ingegaan, heeft ervoor gezorgd dat bedrijven alleen onder strikte voorwaarden persoonlijke informatie mogen verzamelen en gebruiken. Mijn verwachting is dat LinkedIn in 2021 een groter doelwit voor spammers zal worden. Dit is geen goed nieuws voor gebruikers, wel goed om op voorbereid te zijn. LinkedIn Messaging en Inmail zullen meer gebruikt gaan worden voor het versturen van ‘onweerstaanbare aanbiedingen’.

Wil je berichten in LinkedIn Messaging verwijderen of rapporteren? Dat doe je zo: klik op de 3 zwarte puntjes in het bericht zelf.

1
2

Maak je keuze onderaan door te kiezen voor ‘Delete conversation’ of ‘Report this conversation

Tijdwinst en meer waardevolle leads

Playbook

Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.

  • Vergroot jouw zichtbaarheid en wordt beter gevonden

  • Laat je netwerk groeien met relevante connecties

  • Onderstreep je expertstatus

  • Trek vaker betere klanten aan

Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven

5. LinkedIn Sales Navigator wordt nog belangrijker

Sales professionals worstelen vaak met het genereren van leads en behalen van hun targets. Vanwege Covid-19 liggen beuzen en netwerkmeetings compleet stil. Hoe kom je dan aan leads? Sales Navigator! Binnen LinkedIn zal het vinden van prospects en verkrijgen van nieuwe klanten in 2021 nog effectiever worden door gebruik te maken van Sales Navigator. Zeker als je in een B2B-omgeving actief bent, kan LinkedIn Sales Navigator een heel goed hulpmiddel te zijn om relevante content te delen en slim in contact te komen met je doelgroep.

Marketing en sales gaan anders samenwerken voor het delen van relevante content en het stimuleren van interactie. Sales heeft immers een pijplijn te vullen en business te genereren. Dit vereist wel een andere mindset. Social selling is immers geen quick win en het versturen van sales pitches -bijvoorbeeld net na het connecten- is echt not done.

3 min

Dit jaar worden steeds meer bedrijven data gedreven en gaan hier hun beslissingen op baseren. Met ruim 700 miljoen gebruikers kun je als bedrijf je hart ophalen. Richt je op je specifieke doelgroep? Leer nog beter wat de mensen hierin precies bezighoudt, tegen welke problemen zij aanlopen én welke oplossingen van jou optimaal aansluiten. Misschien ben jij wel het antwoord hierop!

Ben je in een B2B markt actief en worstel je als ondernemer of sales professional met het genereren van leads? En ben je benieuwd wat Sales Navigator voor je kan betekenen? Neem dan contact op of bekijk onze Sales Navigator trainingen.

”Social selling is geen sprint, het is een marathon.”

6. Laat werkzoekenden weten dat op zoek bent

Linkedin hiring label paars

In 2020 introduceerde LinkedIn een nieuwe label. Naast dat werkzoekenden al konden aangeven dat zij beschikbaar zijn met #OpenToWork, kan jij als ondernemer nu met een paars label in je profielfoto aangeven dat je versterking zoekt. Inmiddels hebben zo’n 2,5 miljoen bedrijven wereldwijd deze functie al toegepast. En met resultaat! Data laat zien dat ondernemers in 40% van de gevallen sneller een nieuw personeelslid hebben aangenomen. Ik verwacht dat LinkedIn in 2021 het aantal labels verder gaat uitbouwen. Welk label zou jij graag willen zien?

7. LinkedIn tip: laat klanten jou vinden

LinkedIn is lang gebruikt voor medewerkers om hun cv op te plaatsen. Recruiters hadden dit in de beginjaren al snel door. Inmiddels is het wereldwijd uitgegroeid tot het grootste social medium voor de zakelijke markt. Dé plek waar kennis gedeeld wordt, connecties worden gemaakt en gebouwd wordt aan relaties. In 2021 zal het essentieel worden om jouw profiel goed op orde te hebben.

LinkedIn tip: zorg ervoor dat je LinkedIn profiel compleet, concreet en klantgericht is opgesteld. Klanten weten je zo beter te vinden, binnen en buiten LinkedIn, bijvoorbeeld via Google. En dat levert sneller meer leads op.

Linkedin profiel Victor Huiting

Ben je benieuwd of je LinkedIn profiel nog beter kan? Kies dan voor LinkedIn Profiel Make-Over en in no time laat jij de beste versie van jezelf zien.
Je komt ook professioneler voor de dag. Een half ingevuld profiel met spelfouten en matige foto zie ik helaas maar al te vaak voorbijkomen. Dit is zonde en doet echt afbreuk aan je imago! De eerste indruk wordt steeds vaker online opgedaan. Zorg dat die telt, je krijgt immers geen tweede kans voor een eerste indruk.

”LinkedIn is je persoonlijke website, laat dus de beste versie van jezelf zien.”

8. Integratie met Microsoft

Afbeelding1 min

Nadat LinkedIn door Microsoft is overgenomen, hebben we de eerste stappen naar een nauwere samenwerking gezien. In 2021 zal deze integratie nog beter zichtbaar worden voor de gebruikers, waarbij vooral Office365 en Outlook steeds verder geïntegreerd gaan worden met LinkedIn. Met 1,2 miljard Outlook-gebruikers is dat een flinke operatie.

Er zal een steeds verdere integratie komen tussen de Outlook Inbox, de Outlook kalender en LinkedIn. Zo worden de LinkedIn profielen automatisch ingelezen in Outlook en is deze informatie dan ook direct voorhanden.

9. LinkedIn tip: groepen krijgen (hopelijk) een update

Groepen zijn nu het zorgenkindje van LinkedIn. Het wordt hoog tijd dat LinkedIn dit onder handen neemt. Alleen een facelift zal niet genoeg zijn, ik verwacht een complete makeover.

Hoe dit er precies uit gaat zien is nog onduidelijk, maar het kan bijna niet anders dan dat de onderlinge communicatie binnen deze groepen makkelijker gaat worden. Met betere moderatie (live) video en slimme tools om met waardevolle content interactie te creëren, kan groepen weer een tijd vooruit.

Todays hilights

10. Groei in communicatie

De groei van LinkedIn zit vooral in het aantal leden. Op dit moment komen er elke seconde twee leden bij. Het belangrijkste is dat er echt contact is met andere professionals. In 2020 hebben we ook een enorme groei in interactie gezien. In 2021 zal deze groei alleen maar onstuimiger zijn. De algoritmes die LinkedIn toepast worden steeds geavanceerder, waardoor het koppelen van interessante matches steeds beter zal lukken. Dit maakt het uitdagender om bereik te krijgen met je content. Hoe ga jij daar mee om?

LinkedIn tip: reageer op interessante artikelen op een inhoudelijke en positieve manier. Zo kom je steeds vaker in contact komt met mensen die voor jou een verrijking kunnen zijn op zakelijk en persoonlijk vlak.

Zo mis je geen kans meer

Laat jij duizenden euro’s omzet liggen op LinkedIn?

Ontdek je groeikansen in een kosteloos LinkedIn Groeigesprek.
Er zijn max. 2 gesprekken per maand beschikbaar, vol = vol.
Videocall van 30 minuten.

Tot slot

Het belooft een veelbelovend jaar te worden. Welke verwachting hoop jij dat uitkomt? Laat het ons weten in de reacties!

10 Sublieme LinkedIn tips voor meer succes

28 mei, 2024

Vorig jaar was enerverend met een compleet nieuwe interface, nieuwe functionaliteiten en werd de grens van 700 miljoen gebruikers gepasseerd. Wat kan je allemaal verwachten dit jaar? En hoe doe je daar slim je voordeel mee? In 2021 verwacht ik de volgende 10 trends en updates in LinkedIn die er voor gaan zorgen dat LinkedIn oor elke ondernemer interessant zal zijn.

Inhoudsopgave

1. Focus op de LinkedIn bedrijfspagina

Vorig jaar werden diverse en goede updates doorgevoerd voor de LinkedIn bedrijfspagina. Zo is het weer mogelijk om mensen uit te nodigen je pagina te volgen. En kan je precies zien wie je pagina volgt. Dit biedt interessante mogelijkheden voor interactie en slimme kruisbestuiving. Tijdens bedrijfspaginatrainingen komen vragen vaak aanbod zoals:
– hoe nodig ik mensen uit mijn pagina te volgen?
– op welke manier verkrijg ik meer relevante volgers en hoe volg ik ze slim op?
– en wat betekent het voor de content die ik deel

LinkedIn zet vol in op updates voor je bedrijfspagina. Ik verwacht meer handige updates in het aantal invites per maand dat je kan sturen en meer handigheid om als beheerder content intern met je team te delen. Ook wordt het reageren namens je bedrijf makkelijker, dit is nu te omslachtig. Het volgen van de Linkleads-bedrijfspagina blijft altijd mogelijk

2. LinkedIn tip: vertel je eigen verhaal

Het is altijd belangrijk om positief op te vallen en vertrouwen uit te stralen. Dit kun je op LinkedIn onder meer bereiken door bij je updates ook een persoonlijk verhaal te vertellen. Deel een persoonlijke prestatie of een leermoment waar je daadwerkelijk sterker van geworden bent.

Het aantal berichten dat geplaatst en gedeeld wordt, wordt elke dag groter. Het is daarom van groot belang dat je goede content schrijft en boeiend is om te lezen. Een persoonlijk verhaal raakt altijd.

Inspiratie opdoen voor jouw LinkedIn content in 2021?
Laat je inspireren door onze direct toepasbare tips in deze blog.

3. #Hashtags op LinkedIn

Bij Twitter en Instagram zien we niet veel anders dan #hashtags en het heeft er alle schijn van dat ook binnen LinkedIn het gebruik van hashtags alleen maar meer en belangrijker gaat worden in 2021.

Zorg er wel voor dat je teksten leesbaar blijven en gebruik hashtags daarom gedoseerd, maar wees ook niet bang om ze te gebruiken. Lees daarom vooral even onze #linkedintips over het juiste gebruik van hashtags, dan ben ook jij helemaal voorbereid voor 2021 .

Ben je benieuwd waarom hashtags belangrijk zijn en hoeveel hashtags je het beste kunt gebruiken in een bijdrage? Je ontdekt het in mijn blogartikel ‘Alles over hashtags op LinkedIn‘.

ABC. Always Be Connecting

4. Voorkom spam in je inbox

De Europese Privacywet, GPDR (General Data Protection Regulation) die medio mei 2019 is ingegaan, heeft ervoor gezorgd dat bedrijven alleen onder strikte voorwaarden persoonlijke informatie mogen verzamelen en gebruiken. Mijn verwachting is dat LinkedIn in 2021 een groter doelwit voor spammers zal worden. Dit is geen goed nieuws voor gebruikers, wel goed om op voorbereid te zijn. LinkedIn Messaging en Inmail zullen meer gebruikt gaan worden voor het versturen van ‘onweerstaanbare aanbiedingen’.

Wil je berichten in LinkedIn Messaging verwijderen of rapporteren? Dat doe je zo: klik op de 3 zwarte puntjes in het bericht zelf.

1
2

Maak je keuze onderaan door te kiezen voor ‘Delete conversation’ of ‘Report this conversation

Tijdwinst en meer waardevolle leads

Playbook

Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.

  • Vergroot jouw zichtbaarheid en wordt beter gevonden

  • Laat je netwerk groeien met relevante connecties

  • Onderstreep je expertstatus

  • Trek vaker betere klanten aan

Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven

5. LinkedIn Sales Navigator wordt nog belangrijker

Sales professionals worstelen vaak met het genereren van leads en behalen van hun targets. Vanwege Covid-19 liggen beuzen en netwerkmeetings compleet stil. Hoe kom je dan aan leads? Sales Navigator! Binnen LinkedIn zal het vinden van prospects en verkrijgen van nieuwe klanten in 2021 nog effectiever worden door gebruik te maken van Sales Navigator. Zeker als je in een B2B-omgeving actief bent, kan LinkedIn Sales Navigator een heel goed hulpmiddel te zijn om relevante content te delen en slim in contact te komen met je doelgroep.

Marketing en sales gaan anders samenwerken voor het delen van relevante content en het stimuleren van interactie. Sales heeft immers een pijplijn te vullen en business te genereren. Dit vereist wel een andere mindset. Social selling is immers geen quick win en het versturen van sales pitches -bijvoorbeeld net na het connecten- is echt not done.

3 min

Dit jaar worden steeds meer bedrijven data gedreven en gaan hier hun beslissingen op baseren. Met ruim 700 miljoen gebruikers kun je als bedrijf je hart ophalen. Richt je op je specifieke doelgroep? Leer nog beter wat de mensen hierin precies bezighoudt, tegen welke problemen zij aanlopen én welke oplossingen van jou optimaal aansluiten. Misschien ben jij wel het antwoord hierop!

Ben je in een B2B markt actief en worstel je als ondernemer of sales professional met het genereren van leads? En ben je benieuwd wat Sales Navigator voor je kan betekenen? Neem dan contact op of bekijk onze Sales Navigator trainingen.

”Social selling is geen sprint, het is een marathon.”

6. Laat werkzoekenden weten dat op zoek bent

Linkedin hiring label paars

In 2020 introduceerde LinkedIn een nieuwe label. Naast dat werkzoekenden al konden aangeven dat zij beschikbaar zijn met #OpenToWork, kan jij als ondernemer nu met een paars label in je profielfoto aangeven dat je versterking zoekt. Inmiddels hebben zo’n 2,5 miljoen bedrijven wereldwijd deze functie al toegepast. En met resultaat! Data laat zien dat ondernemers in 40% van de gevallen sneller een nieuw personeelslid hebben aangenomen. Ik verwacht dat LinkedIn in 2021 het aantal labels verder gaat uitbouwen. Welk label zou jij graag willen zien?

7. LinkedIn tip: laat klanten jou vinden

LinkedIn is lang gebruikt voor medewerkers om hun cv op te plaatsen. Recruiters hadden dit in de beginjaren al snel door. Inmiddels is het wereldwijd uitgegroeid tot het grootste social medium voor de zakelijke markt. Dé plek waar kennis gedeeld wordt, connecties worden gemaakt en gebouwd wordt aan relaties. In 2021 zal het essentieel worden om jouw profiel goed op orde te hebben.

LinkedIn tip: zorg ervoor dat je LinkedIn profiel compleet, concreet en klantgericht is opgesteld. Klanten weten je zo beter te vinden, binnen en buiten LinkedIn, bijvoorbeeld via Google. En dat levert sneller meer leads op.

Linkedin profiel Victor Huiting

Ben je benieuwd of je LinkedIn profiel nog beter kan? Kies dan voor LinkedIn Profiel Make-Over en in no time laat jij de beste versie van jezelf zien.
Je komt ook professioneler voor de dag. Een half ingevuld profiel met spelfouten en matige foto zie ik helaas maar al te vaak voorbijkomen. Dit is zonde en doet echt afbreuk aan je imago! De eerste indruk wordt steeds vaker online opgedaan. Zorg dat die telt, je krijgt immers geen tweede kans voor een eerste indruk.

”LinkedIn is je persoonlijke website, laat dus de beste versie van jezelf zien.”

8. Integratie met Microsoft

Afbeelding1 min

Nadat LinkedIn door Microsoft is overgenomen, hebben we de eerste stappen naar een nauwere samenwerking gezien. In 2021 zal deze integratie nog beter zichtbaar worden voor de gebruikers, waarbij vooral Office365 en Outlook steeds verder geïntegreerd gaan worden met LinkedIn. Met 1,2 miljard Outlook-gebruikers is dat een flinke operatie.

Er zal een steeds verdere integratie komen tussen de Outlook Inbox, de Outlook kalender en LinkedIn. Zo worden de LinkedIn profielen automatisch ingelezen in Outlook en is deze informatie dan ook direct voorhanden.

9. LinkedIn tip: groepen krijgen (hopelijk) een update

Groepen zijn nu het zorgenkindje van LinkedIn. Het wordt hoog tijd dat LinkedIn dit onder handen neemt. Alleen een facelift zal niet genoeg zijn, ik verwacht een complete makeover.

Hoe dit er precies uit gaat zien is nog onduidelijk, maar het kan bijna niet anders dan dat de onderlinge communicatie binnen deze groepen makkelijker gaat worden. Met betere moderatie (live) video en slimme tools om met waardevolle content interactie te creëren, kan groepen weer een tijd vooruit.

Todays hilights

10. Groei in communicatie

De groei van LinkedIn zit vooral in het aantal leden. Op dit moment komen er elke seconde twee leden bij. Het belangrijkste is dat er echt contact is met andere professionals. In 2020 hebben we ook een enorme groei in interactie gezien. In 2021 zal deze groei alleen maar onstuimiger zijn. De algoritmes die LinkedIn toepast worden steeds geavanceerder, waardoor het koppelen van interessante matches steeds beter zal lukken. Dit maakt het uitdagender om bereik te krijgen met je content. Hoe ga jij daar mee om?

LinkedIn tip: reageer op interessante artikelen op een inhoudelijke en positieve manier. Zo kom je steeds vaker in contact komt met mensen die voor jou een verrijking kunnen zijn op zakelijk en persoonlijk vlak.

Zo mis je geen kans meer

Laat jij duizenden euro’s omzet liggen op LinkedIn?

Ontdek je groeikansen in een kosteloos LinkedIn Groeigesprek.
Er zijn max. 2 gesprekken per maand beschikbaar, vol = vol.
Videocall van 30 minuten.

Tot slot

Het belooft een veelbelovend jaar te worden. Welke verwachting hoop jij dat uitkomt? Laat het ons weten in de reacties!

Deel dit bericht via jouw favoriete platform!

7 Comments

  1. ce16e440ac3ae83507c370840669b7fe?s=54&d=mm&r=g
    Kyra | alovingladytravels 23 september 2018 at 09:14

    Ik heb al en hele tijd een LinkedIn account, maar afgezien van updates van waar ik werk doe ik er eigenlijk vrij weinig mee. Ik weet dat ik er meer mee zou moeten doen. Ik ga alles uit dit artikel zeker in de gaten houden!

  2. e91825e9b7d8f71bdd3fd75e417314cc?s=54&d=mm&r=g
    Yousra Yasmine 23 september 2018 at 09:19

    Wat een handige tips! Deze tips zijn zeker bruikbaar!

  3. 5ccb8ceec9870830fd814ab9fa3e0b03?s=54&d=mm&r=g
    Malou 23 september 2018 at 09:25

    Bedankt voor de tips, ik moet echt eens wat meer gaan doen met Linkedin!

  4. c55dc3de2a414eae678ec52d39575d55?s=54&d=mm&r=g
    Naomi 23 september 2018 at 09:25

    Handige tips heb je!

  5. f6f356a905a13d0623c25153df4bb46a?s=54&d=mm&r=g
    Ellen 23 september 2018 at 09:53

    Ik deed vroeger meer met LinkedIn dan tegenwoordig, dacht dat de swung er een beetje uit was. Maar als ik jou artikel zo lees valt daar nog genoeg te ‘halen’.

  6. f1c0160334b1f5bcb5bd2c578e9f8b5c?s=54&d=mm&r=g
    saskia 24 september 2018 at 10:07

    Ik heb een linkedin account maar doe er tot nu toe weinig mee. Binnenkort zal ik er toch aan moeten geloven aangezien ik een eigen bedrijfje ga starten het het voornamelijk van online contacten moet gaan hebben.

  7. be4473cf99c1c7cb4267e653d5be07c8?s=54&d=mm&r=g
    Mandy 13 augustus 2019 at 23:04

    Wat weer een fijne tips! Ik ga kijken of ik ze kan toepassen, heel erg bedankt :)

Comments are closed.

Over Linkleads: 100% LinkedIn specialist

Victor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan betere online zichtbaarheid en het aantrekken van meer betere klanten. Victor is de eigenaar van Linkleads en als een van de eerste in Nederland officieel LinkedIn gecertificeerd.

Sinds 2007 is hij actief op dit platform en 100% LinkedIn specialist. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd over LinkedIn. Als LinkedIn-expert kent hij de fijne kneepjes van dit mooie social medium. Hij deelt deze inzichten graag met jou, zodat je kunt doen waar jij goed in bent.

Neem gerust contact met hem op: tel 030-80 80 454 of victor@linkleads.nl