15 LinkedIn content ideeën voor betere posts
28 februari, 2024
Wil je zichtbaarder worden op LinkedIn, maar weet je niet precies hoe? Of heb je weinig inspiratie en ben je nog aan het uitvogelen waar je over kan posten? Snap ik. Daarom heb ik 15 superpraktische LinkedIn content ideeën voor betere posts op een rij gezet voor je. Zo bespaar je tijd, vergroot je in no-time je zichtbaarheid en kom je sneller in contact. Komt ie!
1. Welke les heb je laatst voor het eerst geleerd?
Je hebt ongetwijfeld onlangs een les geleerd of een waardevol inzicht opgedaan. Deel dat eens, zodat je LinkedIn netwerk er ook wat aan heeft. Kennis is er om te delen en delen is vermenigvuldigen.
2. Benoem een klantvraag en beantwoord het
Dát is het geheim van contentmarketing en LinkedIn content: beantwoord zo eerlijk en compleet mogelijk de vragen van je klanten. Klinkt dat simpel? Dat is het vaak ook! To do: maak een top 5 aan veelgestelde klantvragen (of feedback) die je krijgt. En publiceer over elke vraag een bijdrage met een eerlijk antwoord in heldere taal. Je kan er vanuit gaan dat meer mensen deze vraag hebben. Door deze posts creeer je herkenbaarheid en voelen mensen zicht gehoord.
Voorbeeld van top 5 LinkedIn vragen aan mij:
3. Organiseer je bijvoorbeeld een webinar, podcast of een beursstand? Vertel het, laat het zien
We hebben allemaal iets moois te delen. Dus heb je een YouTube-kanaal met toffe video’s? Of een podcast waar je enthousiast over bent of sta je binnenkort op een beurs? Laat het zien, promoot en deel. Je doet je netwerk te kort als je het niet zichtbaar maakt. Bovendien creëer je zo fans en met de reacties die je krijgt kan je weer betere content maken.
Zelf was ik onlangs te gast bij de podcast ‘Lekker Ondernemend’ Hierin deel ik mijn ondernemersverhaal en superpraktische LinkedIn tips. Doe er je voordeel mee!
4. Vertel je verhaal waarom je je bedrijf (of rol) gestart bent
Heb je een duidelijke aanleiding waarom je als ondernemer gestart bent? Of bijvoorbeeld gekozen hebt voor een rol als sales professional of marketeer? Verhalen zijn er om te vertellen, bovendien leren mensen je zo beter kennen. Je ‘why’ of missie is vaak de reden waarom je doet wat je doet. Misschien ben je ergens van overtuigd of wil je bijdragen aan een betere wereld.
Ga aan de slag, schrijf je ‘waarom’ op. Ik zie je bijdrage in de LinkedIn tijdlijn wel keer verschijnen. Geef je mij een seintje als je hem geplaatst hebt? Connect gerust met mij. Zo mis je niets meer.
5. Wat is het slechtste of beste advies dat je ooit heb gehad? Deel dat eens.
Welke lessen heb je van docenten, collega’s of mentoren geleerd die je verder hebben gebracht? Wat heeft je op het juiste spoor gezet? Of wat was – misschien goed bedoeld advies – maar bleek een drama? Ik ben benieuwd!
6. LinkedIn content ideeën voor betere posts: maak een how-to video
How-to content is een vorm die bij mij goed past. Ik maak graag praktische LinkedIn content in heldere taal dat aanzet to actie. Uit reacties en mijn LinkedIn feed blijkt ook dat dit een populaire vorm is. Je kent vast wel de posts van ’10 tips voor…’ en nu natuurlijk ’15 LinkedIn content ideeën voor betere posts.’
Dit kan jij ook, zoals met een korte video! Met video val je op en kom je authentiek over. Dit kan je met je webcam of mobiel opnemen. Een handige tip is Loom. Er is een Google Chrome-plugin en ook een (gratis) Android & iOs-app zodat je kan opnemen wat op je scherm gebeurt. Tot 25 video’s van elk max. 5 minuten kan je het zonder watermerk gratis gebruiken, daarna betaald. Loom is heel gebruiksvriendelijk om iets uit te leggen en met video is dat soms makkelijk dan in een lap tekst. En vergeet je ondertiteling niet, dit is een must omdat de video op LinkedIn vaak zonder geluid bekeken wordt.
Tip: bedenk een LinkedIn post en maak een korte video (max. 2 minuten) die het delen waard is. And the Oscar goes to…️
Tijdwinst en meer waardevolle leads
Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.
Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven
7. Laat een tipje van sluier zien van een strategie die je normaal alleen met klanten deelt.
Eh, wat doe ik in deze blog? Als je terughoudend bent dat je te veel prijsgeeft, biedt dan een sneakpreview en verwijs naar je aanbod. In een restaurant is een amuse ook bedoeld om je een hoofdgerecht te laten bestellen. Biedt altijd waarde, laat zien dat je een autoriteit bent in je vak en toon je expertstatus.
Vind je content maken voor LinkedIn lastig? Contact mij dan, je ontvangt direct 3 praktische tips. Bel, mail of app of nog beter: boek een videocall direct in mijn agenda. (30 minuten ask me anything)
8. Welke uitdaging heb je in je carrière gehad en hoe ben je ermee omgegaan?
Een contract wat niet verlengd werd, een burn-out of het zakken voor je examen. Helaas hebben we allemaal tegenslagen gehad, I have been there! Maar wat een ramp lijkt, is vaak een kans. Een kans om te groeien! Een kans om te leren, situaties in de toekomst sneller te signaleren en op te reageren. Dus wat heb jij meegemaakt? Welke waardevolle lessen heb jij getrokken uit die tijd? Durf kwetsbaar te zijn, want kwetsbaarheid is een kracht.
9. Deel een trend uit je vak
In mijn vak als LinkedIn specialist gebeurt genoeg. Er zijn veel updates in (nieuwe) functionaliteit, ai stoomt flink door en het klantgedrag verandert razendsnel. Ik houd van die dynamiek en zou niet anders willen. Verandering is het enige constante.
Wat zijn de trends en ontwikkelingen in jouw vak? Heeft technologie impact op je werk of van je opdrachtgever? En zo ja, hoe ga je hiermee om? Is bijvoorbeeld een duurzaamheid een hot topic in je branche? Wat vind je hiervan? Kortom, je kan aan de slag.
10. Vertel een succesverhaal (inclusief de hobbels op de weg)
We houden allemaal van het verhaal van het lelijke eendje dat een mooie zwaan werd. Disney is er groot mee geworden. Heb jij iets waar je trots op bent? Iets wat je bloed, zweet en tranen heeft gekost om er te komen? Zo heb ik als een van de eerste in Nederland in mei 2021 alle officiële LinkedIn Certificaten behaald.
Laat mij jouw succes weten met een inspirerende LinkedIn post, ik kijk er naar uit. Tag je mij dan even?
11. Zet iemand in het zonnetje. Zoals een (nieuwe) collega, partner of opdrachtgever.
Vind je het ongemakkelijk om jezelf in the picture te zetten? Doe dat dan wel bij een ander. Ben je iemand dankbaar? Heb je onlangs iets gaafs meegemaakt of wil je iemand een hart onder de riem steken? Maak dan een post en laat de ander shinen. Het straalt ook positief op jou af en is goed voor je imago.
12. LinkedIn content idee voor betere post: bied een kijkje achter de schermen.
Dit content type doet het vaak goed op LinkedIn. Doe je een personal branding shoot? Deel dan niet alleen het eindresultaat, maar ook een korte video hoe je zoiets beleefd. Of misschien ben je bezig met de voorbereiding voor een project, laat daar dan iets van zien.
Mijn opdrachtgever heeft ook geen idee wat er komt kijken bij een profielverbetering. Het is regelwerk, zo moet er een tekstschrijver, vertaler, fotograaf en designer worden ingehuurd en ingepland. Yep, inclusief ikzelf zijn er soms 5 specialisten bezig een profiel from zero to hero te optimaliseren. Opdrachtgevers willen resultaat (en terecht!) met een onderscheidend en klantgericht profiel die tiptop in orde is. Daarom laat ik af en toe zien waarmee ik bezig ben. Zoals mijn incompany training onlangs voor Mercedes Nederland.
13. Maak een infographic of document post en val op.
Als je creatief en handig bent, maak dan eens een coole infographic. Of maak (bv. in Canva) een document met een aantal slides, met veel beeld en een beetje tekst. Vertel een verhaal, geef tips of maak je punt. Maak het op in je huisstijl en vermeld tot slot een pakkende call to action. Voordeel is dat LinkedIn gebruikers je presentatie (in .pdf) kunnen downloaden en mee aan de slag kunnen. Dus train je creatieve spieren en kom in de actiestand.
Hier een document post over mijn AI experiment:
14. Welke tools, boeken of podcasts hebben je geholpen in je (persoonlijke/zakelijke) ontwikkeling en zijn het delen waard?
Je ziet ze aan het eind van het jaar altijd: lijstjes posts. Zoals de ‘Contenttrends voor 2024’ of ‘Mijn top 5 aan meestgelezen posts’. Maar deze content kan je het hele jaar door delen:-). Ben jij een podcast fan, verslind je ondernemersboeken of heb je een lijst met favo tools? Posten maar!
15. Heb je een post die goed aansloeg? Recycle je content, doe eens duurzaam ♻️
Last but not least, een tip die ik gek genoeg nog (te) weinig zie in mijn tijdlijn: gerecyclede content. Je hoeft echt niet het contentwiel elke keer opnieuw uit te vinden. Kijk eens wat je op de plank hebt liggen aan blogs of eerdere geposte bijdragen en publiceer het opnieuw. Zo simpel Victor? Ja, al wil ik je wel de volgende inspiratietips meegeven:
Bekijk hoogpresterende content en pas de eerste zin eens aan. Maak hem pakkender en plan het in, dit kan gewoon in LinkedIn
Publiceer tijdloze content opnieuw met dezelfde tekst en een andere afbeelding of andersom. Of maak er een documentpost van
Heb je een podcast? Maak dan een audiogram. Wat een filmtrailer is voor de nieuwste bioscoopfilm, is een audiogram van een podcast.
Schrijf een evil twin blog. Als ik blog over ’23 tips voor een onweerstaanbaar LinkedIn-profiel’ kan ik ook de inhoud omdraaien en het hernoemen naar ’23 tips waarbij je bezoekers van je profiel wegjaagt’. Niet alleen aan te raden met Halloween.
Voor jou: nog meer content tips voor betere LinkedIn posts. Gewoon omdat het kan:
Bundel je tips tot een blog en je blogs tot een e-book. En misschien je e-books tot een echt boek! (over een % van je toekomstige royalty’s praten we nog..)
Herschrijf je top 5 aan best presterende LinkedIn bijdragen en plan ze in. Met contentrecycling ga je echt superveel tijd besparen!. Bovendien gaat contentcreatie sneller en vaak beter. Kijk naar je reacties (vooral comments) om je toekomstige posts nóg beter te maken. Dus doe lekker duurzaam, recycle to the max ♻️
15 LinkedIn content ideeën voor betere posts
28 februari, 2024
Wil je zichtbaarder worden op LinkedIn, maar weet je niet precies hoe? Of heb je weinig inspiratie en ben je nog aan het uitvogelen waar je over kan posten? Snap ik. Daarom heb ik 15 superpraktische LinkedIn content ideeën voor betere posts op een rij gezet voor je. Zo bespaar je tijd, vergroot je in no-time je zichtbaarheid en kom je sneller in contact. Komt ie!
1. Welke les heb je laatst voor het eerst geleerd?
Je hebt ongetwijfeld onlangs een les geleerd of een waardevol inzicht opgedaan. Deel dat eens, zodat je LinkedIn netwerk er ook wat aan heeft. Kennis is er om te delen en delen is vermenigvuldigen.
2. Benoem een klantvraag en beantwoord het
Dát is het geheim van contentmarketing en LinkedIn content: beantwoord zo eerlijk en compleet mogelijk de vragen van je klanten. Klinkt dat simpel? Dat is het vaak ook! To do: maak een top 5 aan veelgestelde klantvragen (of feedback) die je krijgt. En publiceer over elke vraag een bijdrage met een eerlijk antwoord in heldere taal. Je kan er vanuit gaan dat meer mensen deze vraag hebben. Door deze posts creeer je herkenbaarheid en voelen mensen zicht gehoord.
Voorbeeld van top 5 LinkedIn vragen aan mij:
3. Organiseer je bijvoorbeeld een webinar, podcast of een beursstand? Vertel het, laat het zien
We hebben allemaal iets moois te delen. Dus heb je een YouTube-kanaal met toffe video’s? Of een podcast waar je enthousiast over bent of sta je binnenkort op een beurs? Laat het zien, promoot en deel. Je doet je netwerk te kort als je het niet zichtbaar maakt. Bovendien creëer je zo fans en met de reacties die je krijgt kan je weer betere content maken.
Zelf was ik onlangs te gast bij de podcast ‘Lekker Ondernemend’ Hierin deel ik mijn ondernemersverhaal en superpraktische LinkedIn tips. Doe er je voordeel mee!
4. Vertel je verhaal waarom je je bedrijf (of rol) gestart bent
Heb je een duidelijke aanleiding waarom je als ondernemer gestart bent? Of bijvoorbeeld gekozen hebt voor een rol als sales professional of marketeer? Verhalen zijn er om te vertellen, bovendien leren mensen je zo beter kennen. Je ‘why’ of missie is vaak de reden waarom je doet wat je doet. Misschien ben je ergens van overtuigd of wil je bijdragen aan een betere wereld.
Ga aan de slag, schrijf je ‘waarom’ op. Ik zie je bijdrage in de LinkedIn tijdlijn wel keer verschijnen. Geef je mij een seintje als je hem geplaatst hebt? Connect gerust met mij. Zo mis je niets meer.
5. Wat is het slechtste of beste advies dat je ooit heb gehad? Deel dat eens.
Welke lessen heb je van docenten, collega’s of mentoren geleerd die je verder hebben gebracht? Wat heeft je op het juiste spoor gezet? Of wat was – misschien goed bedoeld advies – maar bleek een drama? Ik ben benieuwd!
6. LinkedIn content ideeën voor betere posts: maak een how-to video
How-to content is een vorm die bij mij goed past. Ik maak graag praktische LinkedIn content in heldere taal dat aanzet to actie. Uit reacties en mijn LinkedIn feed blijkt ook dat dit een populaire vorm is. Je kent vast wel de posts van ’10 tips voor…’ en nu natuurlijk ’15 LinkedIn content ideeën voor betere posts.’
Dit kan jij ook, zoals met een korte video! Met video val je op en kom je authentiek over. Dit kan je met je webcam of mobiel opnemen. Een handige tip is Loom. Er is een Google Chrome-plugin en ook een (gratis) Android & iOs-app zodat je kan opnemen wat op je scherm gebeurt. Tot 25 video’s van elk max. 5 minuten kan je het zonder watermerk gratis gebruiken, daarna betaald. Loom is heel gebruiksvriendelijk om iets uit te leggen en met video is dat soms makkelijk dan in een lap tekst. En vergeet je ondertiteling niet, dit is een must omdat de video op LinkedIn vaak zonder geluid bekeken wordt.
Tip: bedenk een LinkedIn post en maak een korte video (max. 2 minuten) die het delen waard is. And the Oscar goes to…️
Tijdwinst en meer waardevolle leads
Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.
Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven
7. Laat een tipje van sluier zien van een strategie die je normaal alleen met klanten deelt.
Eh, wat doe ik in deze blog? Als je terughoudend bent dat je te veel prijsgeeft, biedt dan een sneakpreview en verwijs naar je aanbod. In een restaurant is een amuse ook bedoeld om je een hoofdgerecht te laten bestellen. Biedt altijd waarde, laat zien dat je een autoriteit bent in je vak en toon je expertstatus.
Vind je content maken voor LinkedIn lastig? Contact mij dan, je ontvangt direct 3 praktische tips. Bel, mail of app of nog beter: boek een videocall direct in mijn agenda. (30 minuten ask me anything)
8. Welke uitdaging heb je in je carrière gehad en hoe ben je ermee omgegaan?
Een contract wat niet verlengd werd, een burn-out of het zakken voor je examen. Helaas hebben we allemaal tegenslagen gehad, I have been there! Maar wat een ramp lijkt, is vaak een kans. Een kans om te groeien! Een kans om te leren, situaties in de toekomst sneller te signaleren en op te reageren. Dus wat heb jij meegemaakt? Welke waardevolle lessen heb jij getrokken uit die tijd? Durf kwetsbaar te zijn, want kwetsbaarheid is een kracht.
9. Deel een trend uit je vak
In mijn vak als LinkedIn specialist gebeurt genoeg. Er zijn veel updates in (nieuwe) functionaliteit, ai stoomt flink door en het klantgedrag verandert razendsnel. Ik houd van die dynamiek en zou niet anders willen. Verandering is het enige constante.
Wat zijn de trends en ontwikkelingen in jouw vak? Heeft technologie impact op je werk of van je opdrachtgever? En zo ja, hoe ga je hiermee om? Is bijvoorbeeld een duurzaamheid een hot topic in je branche? Wat vind je hiervan? Kortom, je kan aan de slag.
10. Vertel een succesverhaal (inclusief de hobbels op de weg)
We houden allemaal van het verhaal van het lelijke eendje dat een mooie zwaan werd. Disney is er groot mee geworden. Heb jij iets waar je trots op bent? Iets wat je bloed, zweet en tranen heeft gekost om er te komen? Zo heb ik als een van de eerste in Nederland in mei 2021 alle officiële LinkedIn Certificaten behaald.
Laat mij jouw succes weten met een inspirerende LinkedIn post, ik kijk er naar uit. Tag je mij dan even?
11. Zet iemand in het zonnetje. Zoals een (nieuwe) collega, partner of opdrachtgever.
Vind je het ongemakkelijk om jezelf in the picture te zetten? Doe dat dan wel bij een ander. Ben je iemand dankbaar? Heb je onlangs iets gaafs meegemaakt of wil je iemand een hart onder de riem steken? Maak dan een post en laat de ander shinen. Het straalt ook positief op jou af en is goed voor je imago.
12. LinkedIn content idee voor betere post: bied een kijkje achter de schermen.
Dit content type doet het vaak goed op LinkedIn. Doe je een personal branding shoot? Deel dan niet alleen het eindresultaat, maar ook een korte video hoe je zoiets beleefd. Of misschien ben je bezig met de voorbereiding voor een project, laat daar dan iets van zien.
Mijn opdrachtgever heeft ook geen idee wat er komt kijken bij een profielverbetering. Het is regelwerk, zo moet er een tekstschrijver, vertaler, fotograaf en designer worden ingehuurd en ingepland. Yep, inclusief ikzelf zijn er soms 5 specialisten bezig een profiel from zero to hero te optimaliseren. Opdrachtgevers willen resultaat (en terecht!) met een onderscheidend en klantgericht profiel die tiptop in orde is. Daarom laat ik af en toe zien waarmee ik bezig ben. Zoals mijn incompany training onlangs voor Mercedes Nederland.
13. Maak een infographic of document post en val op.
Als je creatief en handig bent, maak dan eens een coole infographic. Of maak (bv. in Canva) een document met een aantal slides, met veel beeld en een beetje tekst. Vertel een verhaal, geef tips of maak je punt. Maak het op in je huisstijl en vermeld tot slot een pakkende call to action. Voordeel is dat LinkedIn gebruikers je presentatie (in .pdf) kunnen downloaden en mee aan de slag kunnen. Dus train je creatieve spieren en kom in de actiestand.
Hier een document post over mijn AI experiment:
14. Welke tools, boeken of podcasts hebben je geholpen in je (persoonlijke/zakelijke) ontwikkeling en zijn het delen waard?
Je ziet ze aan het eind van het jaar altijd: lijstjes posts. Zoals de ‘Contenttrends voor 2024’ of ‘Mijn top 5 aan meestgelezen posts’. Maar deze content kan je het hele jaar door delen:-). Ben jij een podcast fan, verslind je ondernemersboeken of heb je een lijst met favo tools? Posten maar!
15. Heb je een post die goed aansloeg? Recycle je content, doe eens duurzaam ♻️
Last but not least, een tip die ik gek genoeg nog (te) weinig zie in mijn tijdlijn: gerecyclede content. Je hoeft echt niet het contentwiel elke keer opnieuw uit te vinden. Kijk eens wat je op de plank hebt liggen aan blogs of eerdere geposte bijdragen en publiceer het opnieuw. Zo simpel Victor? Ja, al wil ik je wel de volgende inspiratietips meegeven:
Bekijk hoogpresterende content en pas de eerste zin eens aan. Maak hem pakkender en plan het in, dit kan gewoon in LinkedIn
Publiceer tijdloze content opnieuw met dezelfde tekst en een andere afbeelding of andersom. Of maak er een documentpost van
Heb je een podcast? Maak dan een audiogram. Wat een filmtrailer is voor de nieuwste bioscoopfilm, is een audiogram van een podcast.
Schrijf een evil twin blog. Als ik blog over ’23 tips voor een onweerstaanbaar LinkedIn-profiel’ kan ik ook de inhoud omdraaien en het hernoemen naar ’23 tips waarbij je bezoekers van je profiel wegjaagt’. Niet alleen aan te raden met Halloween.
Voor jou: nog meer content tips voor betere LinkedIn posts. Gewoon omdat het kan:
Bundel je tips tot een blog en je blogs tot een e-book. En misschien je e-books tot een echt boek! (over een % van je toekomstige royalty’s praten we nog..)
Herschrijf je top 5 aan best presterende LinkedIn bijdragen en plan ze in. Met contentrecycling ga je echt superveel tijd besparen!. Bovendien gaat contentcreatie sneller en vaak beter. Kijk naar je reacties (vooral comments) om je toekomstige posts nóg beter te maken. Dus doe lekker duurzaam, recycle to the max ♻️
Over Linkleads®: 100% LinkedIn specialist
Victor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan betere online zichtbaarheid en het aantrekken van meer betere klanten. Victor is de eigenaar van Linkleads en als een van de eerste in Nederland officieel LinkedIn gecertificeerd.
Sinds 2007 is hij actief op dit platform en 100% LinkedIn specialist. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd over LinkedIn. Als LinkedIn-expert kent hij de fijne kneepjes van dit mooie social medium. Hij deelt deze inzichten graag met jou, zodat je kunt doen waar jij goed in bent.
Neem gerust contact met hem op: tel 030-80 80 454 of victor@linkleads.nl