8 slimme LinkedIn Sales Navigator tips voor betere sales

24 mei, 2024

Sales Navigator tips, als je ook maar een beetje aan social selling doet, móet je weten wie je ideale klant is. In een andere blog kon je al kennismaken met Sales Navigator. De slimme uitbreiding van LinkedIn, waarmee je snel en gericht de juiste klanten op het spoor komt. Lees hier de 8 praktische tips van Sales Navigator, je persoonlijke gids naar meer klanten en meer sales.

1. Vinden en gevonden worden

Met Sales Navigator kun je tot 90 dagen iedereen terugzien die jouw profiel heeft bezocht, de anonieme bezoekers uitgezonderd. Zie je profielbezoekers als een gemiste gsm-oproep. Bel jij terug? Een mooie kans om van je bezoekers leads te maken! Leads zijn het spoor naar je ideale klanten.

Hoe ziet jouw droomklant er eigenlijk uit?

Met Sales Navigator kun je droomklanten in kaart brengen en met ze in contact komen. Je kunt ze letterlijk in beeld brengen. Je moet er toch niet aan denken dat je je klanten niet kunt vinden, doordat je niet weet wie of waar je moet zoeken?! Ken je klant door en door.

Wat is het profiel van jouw ideale klant? Wie is jouw buyer persona? Als je dat scherp in beeld hebt, zet je het juiste spoor uit naar de je doelgroep. Zorg dat je een concrete (sales)strategie hebt, waar je doelgroep, doelstellingen, key performance indicators en connect -en content strategie duidelijk zijn.

2. Behoud de focus

Sales Navigator houdt je gefocust. Geen advertenties meer, alleen nog relevante content van de leads die je volgt. Op basis van Lead builder en Save as lead verschijnen in je tijdlijn alleen nog mensen (leads) of bedrijven (accounts) die interessant zijn voor jou, en die jou naar besluitvormers in een organisatie kunnen leiden. Dat zijn jouw droomklanten!

a

3. Sales Navigator tips: verfijnde resultaten

Met Sales Navigator zijn de resultaten van je zoekopdracht veel uitgebreider én verfijnder. En als je wilt, krijg je maandelijks, wekelijks of zelfs dagelijks updates van wijzigingen, zoals een baanwisseling van een prospect. Je krijgt dus van LinkedIn Sales Navigator topleads op een presenteerblaadje aangereikt. Hoe cool is dat? In de gratis versie van LinkedIn kan je sinds kort immers geen zoekopdrachten meer opslaan.

Ben je benieuwd hoe dat eruit ziet en wat dat voor jou betekent? Boek dan direct in mijn agenda een kosteloos LinkedIn Groeigesprek en verken je kansen.

4. Met TeamLink vergroot je je bereik

Met de optie TeamLink (Sales Navigator Advanced-editie en hoger) heb je een groter bereik: je maakt er dan teamwork van om de juiste leads tussen de connecties van je teamleden te vinden. TeamLink is eigenlijk een sleutel tot de netwerken van de andere leden van je (verkoop)team en je eerstelijns connecties. Volgens LinkedIn is de kans op een eerste afspraak 5 keer hoger bij een gemeenschappelijke connectie.

Teamwork makes the dream work.

5. Sales Navigator integreren met je CRM

Je kunt Sales Navigator vanaf de Advanced-editie en hoger integreren met verschillende CRM-systemen. Onder meer Hubspot, Microsoft Dynamics 365 en Salesforce worden ondersteund. Leads en accounts worden van en naar je CRM gesynchroniseerd als je die functie inschakelt. Zo houd je overzicht op hun activiteiten. En hoef je geen nieuwe tabbladen te openen om de lead of het account te vinden. Je komt ze namelijk op het spoor via je CRM.

De datavalidatie-functie in Sales Navigator is ook geweldig: die werkt automatisch en real time de contactgegevens in je CRM bij! Dus als een van je prospects van functie of baan verandert, verandert het record in je CRM vanzelf ook. Tijdbesparend en superhandig om je CRM up-to-date te houden en relevante data vanuit Sales Navigator te verkrijgen.

Tijdwinst en meer waardevolle leads

Playbook

Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.

  • Vergroot jouw zichtbaarheid en wordt beter gevonden

  • Laat je netwerk groeien met relevante connecties

  • Onderstreep je expertstatus

  • Trek vaker betere klanten aan

Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven

6. Kom prominent in beeld bij jouw ideale klant

Je komt als Sales Navigator-gebruiker prominenter in beeld bij zoekresultaten. Dus als jij voldoet aan de zoekcriteria van een prospect, zal die jou eerder vinden. Deze mooie tool vergroot dus aantoonbaar je online vindbaarheid. Het hebben van een concreet, compleet en klantgericht profiel helpt je hier zeker bij. De eerste indruk wordt anno nu vooral online opgedaan. Je krijgt geen tweede kans dus zorg dat je de beste versie van jezelf laat zien.

7. SmartLinks: meetbare interactie met je prospect

SmartLinks is beschikbaar vanaf de Advanced-editie en hoger en stelt je in staat om content zoals presentaties en video’s te delen en de persoonlijke interactie hierop slim te tracken. Stel: je maakt een SmartLinks-presentatie. Dan krijg je een unieke url die je kunt delen met je prospect (die hem ook weer kan delen).

Je ziet of en hoe vaak op deze link geklikt wordt, hoelang ernaar gekeken is en vanaf welke locatie, browser et cetera. En door wie! Je droomklant is namelijk ingelogd in LinkedIn. Deze info kun je exporteren voor rapportagedoeleinden. Super waardevolle informatie. Je kunt dan beter bepalen in welke fase van het kooptraject je prospect is en je opvolging daarop naadloos afstemmen.

LinkedIn adverteren uitbesteden

8. Sales Navigator tips: actie!

Hoogste tijd om LinkedIn Sales Navigator uit te proberen óf je verder te verdiepen in alle mogelijkheden! Heb je niet eerder een gratis maand Premium gehad? Dan kan je Sales Navigator één maand gratis gebruiken, daarna loopt het (automatisch) door.

Bekijk hier de prijzen en mogelijkheden, dit is afhankelijk van je versie (er zijn er 3) en contractduur. Ik deel graag nog meer nuttige tips over Sales Navigator met je. Benieuwd hoe dat er voor jou uitziet? Neem direct contact op en ik leg het je haarfijn uit, of kom in gesprek.

Ter info: Linkleads is 100% LinkedIn specialist en werkt onafhankelijk van LinkedIn.

Alles over de Sales Navigator training

LinkedIn Sales Navigator

sales navigator 3

Benieuwd hoe je LinkedIn Sales Navigator effectief inzet?
Ik help je gericht targetten op jouw ideale klant.

100% op maat, incompany en inclusief onbeperkt support.

Alles over de Sales Navigator training

8 slimme LinkedIn Sales Navigator tips voor betere sales

24 mei, 2024

Sales Navigator tips, als je ook maar een beetje aan social selling doet, móet je weten wie je ideale klant is. In een andere blog kon je al kennismaken met Sales Navigator. De slimme uitbreiding van LinkedIn, waarmee je snel en gericht de juiste klanten op het spoor komt. Lees hier de 8 praktische tips van Sales Navigator, je persoonlijke gids naar meer klanten en meer sales.

1. Vinden en gevonden worden

Met Sales Navigator kun je tot 90 dagen iedereen terugzien die jouw profiel heeft bezocht, de anonieme bezoekers uitgezonderd. Zie je profielbezoekers als een gemiste gsm-oproep. Bel jij terug? Een mooie kans om van je bezoekers leads te maken! Leads zijn het spoor naar je ideale klanten.

Hoe ziet jouw droomklant er eigenlijk uit?

Met Sales Navigator kun je droomklanten in kaart brengen en met ze in contact komen. Je kunt ze letterlijk in beeld brengen. Je moet er toch niet aan denken dat je je klanten niet kunt vinden, doordat je niet weet wie of waar je moet zoeken?! Ken je klant door en door.

Wat is het profiel van jouw ideale klant? Wie is jouw buyer persona? Als je dat scherp in beeld hebt, zet je het juiste spoor uit naar de je doelgroep. Zorg dat je een concrete (sales)strategie hebt, waar je doelgroep, doelstellingen, key performance indicators en connect -en content strategie duidelijk zijn.

2. Behoud de focus

Sales Navigator houdt je gefocust. Geen advertenties meer, alleen nog relevante content van de leads die je volgt. Op basis van Lead builder en Save as lead verschijnen in je tijdlijn alleen nog mensen (leads) of bedrijven (accounts) die interessant zijn voor jou, en die jou naar besluitvormers in een organisatie kunnen leiden. Dat zijn jouw droomklanten!

a

3. Sales Navigator tips: verfijnde resultaten

Met Sales Navigator zijn de resultaten van je zoekopdracht veel uitgebreider én verfijnder. En als je wilt, krijg je maandelijks, wekelijks of zelfs dagelijks updates van wijzigingen, zoals een baanwisseling van een prospect. Je krijgt dus van LinkedIn Sales Navigator topleads op een presenteerblaadje aangereikt. Hoe cool is dat? In de gratis versie van LinkedIn kan je sinds kort immers geen zoekopdrachten meer opslaan.

Ben je benieuwd hoe dat eruit ziet en wat dat voor jou betekent? Boek dan direct in mijn agenda een kosteloos LinkedIn Groeigesprek en verken je kansen.

4. Met TeamLink vergroot je je bereik

Met de optie TeamLink (Sales Navigator Advanced-editie en hoger) heb je een groter bereik: je maakt er dan teamwork van om de juiste leads tussen de connecties van je teamleden te vinden. TeamLink is eigenlijk een sleutel tot de netwerken van de andere leden van je (verkoop)team en je eerstelijns connecties. Volgens LinkedIn is de kans op een eerste afspraak 5 keer hoger bij een gemeenschappelijke connectie.

Teamwork makes the dream work.

5. Sales Navigator integreren met je CRM

Je kunt Sales Navigator vanaf de Advanced-editie en hoger integreren met verschillende CRM-systemen. Onder meer Hubspot, Microsoft Dynamics 365 en Salesforce worden ondersteund. Leads en accounts worden van en naar je CRM gesynchroniseerd als je die functie inschakelt. Zo houd je overzicht op hun activiteiten. En hoef je geen nieuwe tabbladen te openen om de lead of het account te vinden. Je komt ze namelijk op het spoor via je CRM.

De datavalidatie-functie in Sales Navigator is ook geweldig: die werkt automatisch en real time de contactgegevens in je CRM bij! Dus als een van je prospects van functie of baan verandert, verandert het record in je CRM vanzelf ook. Tijdbesparend en superhandig om je CRM up-to-date te houden en relevante data vanuit Sales Navigator te verkrijgen.

Tijdwinst en meer waardevolle leads

Playbook

Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.

  • Vergroot jouw zichtbaarheid en wordt beter gevonden

  • Laat je netwerk groeien met relevante connecties

  • Onderstreep je expertstatus

  • Trek vaker betere klanten aan

Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven

6. Kom prominent in beeld bij jouw ideale klant

Je komt als Sales Navigator-gebruiker prominenter in beeld bij zoekresultaten. Dus als jij voldoet aan de zoekcriteria van een prospect, zal die jou eerder vinden. Deze mooie tool vergroot dus aantoonbaar je online vindbaarheid. Het hebben van een concreet, compleet en klantgericht profiel helpt je hier zeker bij. De eerste indruk wordt anno nu vooral online opgedaan. Je krijgt geen tweede kans dus zorg dat je de beste versie van jezelf laat zien.

7. SmartLinks: meetbare interactie met je prospect

SmartLinks is beschikbaar vanaf de Advanced-editie en hoger en stelt je in staat om content zoals presentaties en video’s te delen en de persoonlijke interactie hierop slim te tracken. Stel: je maakt een SmartLinks-presentatie. Dan krijg je een unieke url die je kunt delen met je prospect (die hem ook weer kan delen).

Je ziet of en hoe vaak op deze link geklikt wordt, hoelang ernaar gekeken is en vanaf welke locatie, browser et cetera. En door wie! Je droomklant is namelijk ingelogd in LinkedIn. Deze info kun je exporteren voor rapportagedoeleinden. Super waardevolle informatie. Je kunt dan beter bepalen in welke fase van het kooptraject je prospect is en je opvolging daarop naadloos afstemmen.

LinkedIn adverteren uitbesteden

8. Sales Navigator tips: actie!

Hoogste tijd om LinkedIn Sales Navigator uit te proberen óf je verder te verdiepen in alle mogelijkheden! Heb je niet eerder een gratis maand Premium gehad? Dan kan je Sales Navigator één maand gratis gebruiken, daarna loopt het (automatisch) door.

Bekijk hier de prijzen en mogelijkheden, dit is afhankelijk van je versie (er zijn er 3) en contractduur. Ik deel graag nog meer nuttige tips over Sales Navigator met je. Benieuwd hoe dat er voor jou uitziet? Neem direct contact op en ik leg het je haarfijn uit, of kom in gesprek.

Ter info: Linkleads is 100% LinkedIn specialist en werkt onafhankelijk van LinkedIn.

Alles over de Sales Navigator training

LinkedIn Sales Navigator

sales navigator 3

Benieuwd hoe je LinkedIn Sales Navigator effectief inzet?
Ik help je gericht targetten op jouw ideale klant.

100% op maat, incompany en inclusief onbeperkt support.

Alles over de Sales Navigator training

Deel dit bericht via jouw favoriete platform!

8 Comments

  1. 7c0be95eb463fb277a11d8cfcf2a1b79?s=54&d=mm&r=g
    girls-things 18 juli 2019 at 13:43

    dat is allemaal handig zeg. Ik heb ook sinds kort een profiel op Linked In. Vind het erg handig.

  2. ca628e7e13a04884e5567b502155400e?s=54&d=mm&r=g
    Anke (Fanke.nl) 18 juli 2019 at 17:14

    Sales Navigator klinkt inderdaad als een slimme uitbreiding van LinkedIn! Alleen jammer dat deze functie geld kost, dat heb ik er niet echt voor over. Maar ik kan begrijpen wanneer je een bedrijf hebt, je dit bedrag wel uit wil geven. (:

  3. df955daa461ff970cb6226d4df91ec14?s=54&d=mm&r=g
    Manon 19 juli 2019 at 23:32

    Nooit gedacht om profielbezoeken als gemiste oproepen te zien!

  4. fb0bc2cea4055605c0ff3539d007c8ab?s=54&d=mm&r=g
    Dennis van Elten 29 juli 2019 at 17:05

    Erg handig nooit geweten heb al jaren LinkedIn

    • 2bbc9e8079c2dd94933e414ae902b9d9?s=54&d=mm&r=g
      Victor Huiting 13 augustus 2019 at 09:30

      Zo zie je maar:-) Fijn dat ik je kan helpen Dennis.

  5. 2714ab50168d11afdadec2684b766a42?s=54&d=mm&r=g
    Linda 29 juli 2019 at 18:50

    Als ondernemer moet je altijd alle kanalen gebruiken. Maar zit je doelgroep op LinkedIn of social media?

    • 2bbc9e8079c2dd94933e414ae902b9d9?s=54&d=mm&r=g
      Victor Huiting 30 juli 2019 at 17:23

      LinkedIn is een van de social media kanalen, net als Facebook, Twitter etc. Als ondernemer zou ik juist heel bewust kiezen voor een (of twee) kanalen, focus helpt echt. Kies inderdaad voor de plek waar je doelgroep zit en kom in contact.

  6. 100c70852902f080f9c4e3ebdb99f721?s=54&d=mm&r=g
    Lia Maria 19 oktober 2020 at 13:00

    Wij gaan binnenkort met enkel sales team members experimenteren met Sales Navigator. Hiervoor zou ik graag enkele KPI’s willen vaststellen waar men aan kan voldoen. Wie kan mij een artikel geven van voorbeelden van KPI”s binnen SN?

    LM

Comments are closed.

Over Linkleads: 100% LinkedIn specialist

Victor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan betere online zichtbaarheid en het aantrekken van meer betere klanten. Victor is de eigenaar van Linkleads en als een van de eerste in Nederland officieel LinkedIn gecertificeerd.

Sinds 2007 is hij actief op dit platform en 100% LinkedIn specialist. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd over LinkedIn. Als LinkedIn-expert kent hij de fijne kneepjes van dit mooie social medium. Hij deelt deze inzichten graag met jou, zodat je kunt doen waar jij goed in bent.

Neem gerust contact met hem op: tel 030-80 80 454 of victor@linkleads.nl