9 Praktische LinkedIn content tips die je niet mag missen
10 oktober, 2024
Wil jij je LinkedIn content verbeteren? Weet je niet zo goed waar te beginnen? In deze blogpost geef ik je 9 praktische LinkedIn content tips voor posts die echt bij je passen. Zo krijg je meer interactie en groter, relevant bereik. Je ontdekt het hier!
1. Wat is goede content?
Leuke vraag! Goede content is content die resoneert, mensen raakt, (vaak) specifiek is, een bepaalde groep aanspreekt én interactie stimuleert. Het helpt als je content een emotie oproept en visueel sterk is. Heb je een visueel beroep zoals fotograaf of graphic designer en heb je zakelijke klanten, dan is LinkedIn zéker interessant voor je. Ontwerp mooie ‘scrollstoppende content’ zodat je opvalt in je tijdlijn. Als vuistregel kun je 4:1 aanhouden: 4 keer zelf iets moois maken en 1 keer een post met waardevolle content van een ander. Je post kan bestaan uit platte tekst, een tekst met een foto, een teaser met een link naar een blogpost, een video of een document.
2. Wanneer moet ik posten? En hoe vaak?
Je ‘moet’ natuurlijk niets, maar het mag wel. Kwaliteit is het belangrijkst, regelmaat helpt. Ter inspiratie: 1 tot 3 keer per week LinkedIn bijdragen delen is een goede indicatie. Vaker mag natuurlijk als je posts waardevol is voor je doelgroep.
Tip: Kijk periodiek naar je LinkedIn statistieken, dit is recent verbeterd. Hier zie je de posts met het grootste bereik (meeste views) en likes en comments. Je ziet direct welk type content het beste aanslaat en op welke dag/tijd je de meeste respons krijgt. Blijf doen wat werkt en durf te experimenteren. Een nog uitgebreide LinkedIn data tool voor pro’s is Shield Analytics.
3. Maakt het nog uit welke dag of tijd ik content publiceer op LinkedIn?
Er zijn mensen die zeggen dat je bijvoorbeeld niet op maandag moet posten omdat LinkedIn vooral in de zakelijke sfeer wordt gebruikt en maandag doorgaans een overlegdag is. Of niet op zondag, vaak een dag voor rust of het gezin waardoor gebruikers niet op LinkedIn actief zijn. Ik zou zeggen: oordeel zelf als je onderstaand overzicht ziet.
Mijn Britse collega John Espirian heeft zijn laatste 506 posts geanalyseerd en kwam tot het volgende overzicht:
Het beste tijdstip om LinkedIn posts te plaatsen? Dat is er niet echt. Zelf post ik in de ochtend, vaak 7.30-9.00. Dit omdat de bijdrage dan de hele dag de tijd heeft om door de tijdlijn te gaan en interactie te verkrijgen. Wel kan het rond dit tijdstip wat druk zijn in de LinkedIn tijdlijn. Mijn ervaring is: test. Probeer het eens voor jezelf uit. Probeer eens begin van de avond of het weekend een bijdrage te delen. Let dat wel scherp op het format van je bijdrage en tone of voice.
4. Is het nog belangrijk welk type content ik plaats?
Er zijn allerlei vormen van content die je kunt plaatsen. Enkele contentideeën: text-only posts, tekst met een foto, alleen een foto, een document (‘carrousel’), een blog of een video. Mijn advies: kies wat bij je past en waar je goed in bent. En uiteraard: wat goed resoneert met je netwerk. Misschien vind je video iets te spannend en ben je tekstueel goed. Dan zou ik kiezen voor een text-only post of een tekst met een foto.
Of kies voor een LinkedIn contentstrategie waarin je verschillende soorten content met elkaar combineert. Op die manier spreek je verschillende LinkedIn gebruiker aan.
Het meest populaire contenttype? Een LinkedIn bijdrage met tekst en een foto.
Tijdwinst en meer waardevolle leads
Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.
Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven
Artikelen schrijven (‘bloggen’) op LinkedIn
Het publiceren van artikelen die op LinkedIn zelf zijn geschreven heeft voor -en nadelen.
Blogartikelen schrijven op LinkedIn maakt je geloofwaardiger. Het draagt bij aan je expertstatus en autoriteit en je wordt beter gevonden. LinkedIn-artikelen worden namelijk goed geïndexeerd in Google. Blogartikelen zijn doorgaans langere qua tekst, zo kan je content slim recyclen door het artikel samen te vatten of van 2 a 3 subonderwerpen meerdere LinkedIn post te schrijven. Het grootste nadeel van LinkedIn artikelen publiceren? Je zichtbaarheid is lager en je krijgt doorgaans minder interactie dan reguliere LinkedIn posts.
Wil je een link plaatsten in je LinkedIn post?
Het plaatsen van een link naar een website bij een status update werkt vaak remmend voor je bereik. Als je kliks krijgt naar je website, gaan gebruikers weg van het platform. LinkedIn heeft er belang bij om gebruikers zo lang mogelijk op de site houden. Zo creeren ze waarde, stimuleren ze interactie en verkoop van Premium abonnementen. En daarnaast: als er op een link geklikt is gaan mensen niet terug naar je post om erop te reageren. Maar deze likes en comments heb je wél nodig voor meer bereik.
Mijn tip: wees terughoudend met het plaatsen van links in een post, doe het alleen als het echt iets toevoegt aan je bijdrage. Wat wel kan is verwijzen naar je profiel en die slim vullen met klikbare links. Is het trouwens tijd je profiel eens op te frissen? Kijk dan hier.
Er zijn uitzonderingen van LinkedIn gebruikers die consequent mét een link posten en toch veel interactie en bereik krijgen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de bijdragen van Monique Verhoef. De combinatie van consistent posten met zelfbewuste, spirituele teksten inclusief prachtige foto’s werken goed.
5. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn LinkedIn-tijdlijn zo relevant mogelijk is?
-
Door te bepalen wie je wel of niet toelaat in je netwerk.
Als je met willekeurige mensen connect, krijg je ook een tijdlijn vol met diverse content. Weet ook dat als jij reageert op content van iemand, de kans groter is dat je zijn of haar volgende post ook weer ziet. Andersom werkt het net zo.
Tip: wil je wel geconnect blijven maar de content van een specifiek persoon niet meer zien? De bijdragen en reacties kan je gemakkelijk wegfilteren uit je tijdlijn. Je connectie ‘ontvolgen’ doe je zo:
-
Werk je meldingen bij.
Zelf merk ik dat mijn notificaties steeds belangrijker worden. Maar dan alleen de meldingen die relevant zijn voor mij.
Hier vind je onder andere:
- verjaardagen van je connecties
- je profielbezoekers
- meldingen van likes en comments op je geposte content
- mentions
- je nieuwe volgers
- en meer
Wil je je meldingen aanpassen en sommige dempen in app of desktop? Dat doe je hier in LinkedIn bij je Settings & Privacy.
- Reageer op anderen.Vooral commentaar achterlaten op bijdragen werkt ijzersterk. Reageer op posts die je raken of aanspreken of support een collega of mede ondernemer.
Zo leer je anderen beter kennen, neemt je zichtbaarheid toe en je doet weer contentideeen op.Pro tip: wil je meer reacties op je posts? Reageer dan op anderen voor een leukere tijdlijn en je vergroot de kans dat je van anderen reacties terugkrijgt. Win-win.
6. Hashtags, wat zijn de voordelen? En hoeveel LinkedIn hashtags kan je het beste plaatsen?
Op X/Twitter en Instagram zijn hashtags al jaren gemeengoed en in 2019 zijn ze op LinkedIn echt doorgebroken. Het zijn een soort ‘labels’ met tekst en het #-teken ervoor.
De voordelen van hashtags op LinkedIn
- je content is beter vindbaar
- je stimuleert interactie
UPDATE: Sinds oktober’24 worden hashtags uitgefaseerd op LinkedIn. Zelf merk ik al enige tijd dat hashtags niet meer in mijn dashboard te zien zijn en vaak ook niet meer klikbaar zijn. Toevoegen van # in je LinkedIn post hoeft dus niet meer. Rip hashtags.
”If your content isn’t driving conversation, you’re doing it wrong” – Dan Roth, Editor in Chief, LinkedIn
7. Kan ik in LinkedIn ook Powerpoint-slides of .pdf-bestanden delen?
Een .pdf, Word-document of PowerPoint-presentatie toevoegen was de missing link op LinkedIn. Daar is verandering in gekomen. Met de functie LinkedIn Documenten kun je heel eenvoudig en op een aantrekkelijke manier informatie delen. Dat biedt jou volop nieuwe kansen om je zichtbaarheid en vindbaarheid op LinkedIn te vergroten. Je laat zien moeite te doen en je content in een ander jasje te steken. Ik merk dat mijn netwerk dit zeker waardeert.
Zie hier mijn heldere en uitgebreide artikel over LinkedIn Documenten.
Voorbeeld LinkedIn Document post:
8. LinkedIn Live, wat is dat?
Wil jij je optimaal voorbereiden voordat je jouw profiel of bedrijfspagina bij LinkedIn aanmeldt? LinkedIn Live biedt je nieuwe kansen: je hebt direct contact met je doelgroep, het is interactief en het wordt als persoonlijk en authentiek ervaren. Meer tips in mijn blog over LinkedIn Live.
Livestreaming op LinkedIn is nu doorgebroken en gaat een grote vlucht nemen. Dus ben je een creator en niet bang om voor de (web)camera te staan, dan is dit het moment. Nu ben je de massa voor, val je op en trek je mensen aan die bij je passen.
Tip: kondig je livestream of webinar aan met een LinkedIn event en nodig mensen uit. The Oscar goes to..️.you!
Zet LinkedIn slim in met relevante content
Benieuwd hoe je LinkedIn zakelijk slim inzet met relevante content zodat je meer betere klanten aantrekt? Boek hier je LinkedIn Groeigesprek en ontdek je kansen in deze nuttige videocall.
(max. 2 groeigesprekken p.m. beschikbaar, vol = vol. tijdelijk kosteloos)
9. Heb je nog meer LinkedIn content tips Victor?
Zeker, komen ze voor je:
- Varieer in posttype’s zoals tekst met een/meerdere foto’s, artikelen of documentpost om een divers publiek aan te spreken
- Gebruik emoticons (met mate)
- Stimuleer interactie, met name de eerste twee uur na publicatie
- Tag mensen: kies ze bewust, relevant voor de post en met mate
- Deel eens een persoonlijke post, bv welke lessen heb je geleerd? Wat is het slechtste (of beste) advies dat je hebt gehad?
- Reageer op andermans content in je tijdlijn. Comments zijn key.
Dat waren ze: 9 LinkedIn Praktische content tips die je niet mag missen.
Door deze tips te volgen vergroot je snel je zichtbaarheid op LinkedIn, werk je aan een sterke autoriteitspositie en bouw je relaties op die tot succesvolle samenwerking kunnen leiden. Benieuwd hoe ik hierbij kan ondersteunen? Trek met killer LinkedIn content meer klanten Neem contact op of reageer via de pop-up op deze pagina.
BONUS: FAQ 9 LinkedIn content tips die je niet mag missen
Heb je een LinkedIn premium account nodig voor meer contentopties of extra bereik?
-> Een betaald (‘premium) LinkedIn account zoals Recruiter Lite of Sales Navigator heeft geen invloed op contentmogelijkheden of extra bereik.
Hoe verhoog ik mijn Social Selling Index (‘SSI Score’)?
-> Als je regelmatig bijdragen publiceert en commentaar geeft op andermans post, stijgt vaak je SSI Score.
Lees hier het artikel: ‘LinkedIn SSI, wat het is en wat je ermee kunt.’
Kan je beter bijdragen als persoon of als bedrijf publiceren?
-> Dat hangt van je doelen en voorkeur af. Als je je bedrijf sterker op de kaart wilt zetten, je bedrijfsmissie en kernwaarden zichtbaarder wilt maken dan is posten via je company page een goede stap. Dit vereist een andere strategie. Kijk hier eens voor hulp met je LinkedIn pagina.
Als je wilt bouwen aan relaties, netwerken en in contact wilt komen met (nieuwe) klanten dan zou ik posten via je LinkedIn-profiel. Vind je dat soms lastig? Contact mij via LinkedIn of reageer via app/mail (pop up) en kom in gesprek.
9 Praktische LinkedIn content tips die je niet mag missen
10 oktober, 2024
Wil jij je LinkedIn content verbeteren? Weet je niet zo goed waar te beginnen? In deze blogpost geef ik je 9 praktische LinkedIn content tips voor posts die echt bij je passen. Zo krijg je meer interactie en groter, relevant bereik. Je ontdekt het hier!
1. Wat is goede content?
Leuke vraag! Goede content is content die resoneert, mensen raakt, (vaak) specifiek is, een bepaalde groep aanspreekt én interactie stimuleert. Het helpt als je content een emotie oproept en visueel sterk is. Heb je een visueel beroep zoals fotograaf of graphic designer en heb je zakelijke klanten, dan is LinkedIn zéker interessant voor je. Ontwerp mooie ‘scrollstoppende content’ zodat je opvalt in je tijdlijn. Als vuistregel kun je 4:1 aanhouden: 4 keer zelf iets moois maken en 1 keer een post met waardevolle content van een ander. Je post kan bestaan uit platte tekst, een tekst met een foto, een teaser met een link naar een blogpost, een video of een document.
2. Wanneer moet ik posten? En hoe vaak?
Je ‘moet’ natuurlijk niets, maar het mag wel. Kwaliteit is het belangrijkst, regelmaat helpt. Ter inspiratie: 1 tot 3 keer per week LinkedIn bijdragen delen is een goede indicatie. Vaker mag natuurlijk als je posts waardevol is voor je doelgroep.
Tip: Kijk periodiek naar je LinkedIn statistieken, dit is recent verbeterd. Hier zie je de posts met het grootste bereik (meeste views) en likes en comments. Je ziet direct welk type content het beste aanslaat en op welke dag/tijd je de meeste respons krijgt. Blijf doen wat werkt en durf te experimenteren. Een nog uitgebreide LinkedIn data tool voor pro’s is Shield Analytics.
3. Maakt het nog uit welke dag of tijd ik content publiceer op LinkedIn?
Er zijn mensen die zeggen dat je bijvoorbeeld niet op maandag moet posten omdat LinkedIn vooral in de zakelijke sfeer wordt gebruikt en maandag doorgaans een overlegdag is. Of niet op zondag, vaak een dag voor rust of het gezin waardoor gebruikers niet op LinkedIn actief zijn. Ik zou zeggen: oordeel zelf als je onderstaand overzicht ziet.
Mijn Britse collega John Espirian heeft zijn laatste 506 posts geanalyseerd en kwam tot het volgende overzicht:
Het beste tijdstip om LinkedIn posts te plaatsen? Dat is er niet echt. Zelf post ik in de ochtend, vaak 7.30-9.00. Dit omdat de bijdrage dan de hele dag de tijd heeft om door de tijdlijn te gaan en interactie te verkrijgen. Wel kan het rond dit tijdstip wat druk zijn in de LinkedIn tijdlijn. Mijn ervaring is: test. Probeer het eens voor jezelf uit. Probeer eens begin van de avond of het weekend een bijdrage te delen. Let dat wel scherp op het format van je bijdrage en tone of voice.
4. Is het nog belangrijk welk type content ik plaats?
Er zijn allerlei vormen van content die je kunt plaatsen. Enkele contentideeën: text-only posts, tekst met een foto, alleen een foto, een document (‘carrousel’), een blog of een video. Mijn advies: kies wat bij je past en waar je goed in bent. En uiteraard: wat goed resoneert met je netwerk. Misschien vind je video iets te spannend en ben je tekstueel goed. Dan zou ik kiezen voor een text-only post of een tekst met een foto.
Of kies voor een LinkedIn contentstrategie waarin je verschillende soorten content met elkaar combineert. Op die manier spreek je verschillende LinkedIn gebruiker aan.
Het meest populaire contenttype? Een LinkedIn bijdrage met tekst en een foto.
Tijdwinst en meer waardevolle leads
Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.
Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven
Artikelen schrijven (‘bloggen’) op LinkedIn
Het publiceren van artikelen die op LinkedIn zelf zijn geschreven heeft voor -en nadelen.
Blogartikelen schrijven op LinkedIn maakt je geloofwaardiger. Het draagt bij aan je expertstatus en autoriteit en je wordt beter gevonden. LinkedIn-artikelen worden namelijk goed geïndexeerd in Google. Blogartikelen zijn doorgaans langere qua tekst, zo kan je content slim recyclen door het artikel samen te vatten of van 2 a 3 subonderwerpen meerdere LinkedIn post te schrijven. Het grootste nadeel van LinkedIn artikelen publiceren? Je zichtbaarheid is lager en je krijgt doorgaans minder interactie dan reguliere LinkedIn posts.
Wil je een link plaatsten in je LinkedIn post?
Het plaatsen van een link naar een website bij een status update werkt vaak remmend voor je bereik. Als je kliks krijgt naar je website, gaan gebruikers weg van het platform. LinkedIn heeft er belang bij om gebruikers zo lang mogelijk op de site houden. Zo creeren ze waarde, stimuleren ze interactie en verkoop van Premium abonnementen. En daarnaast: als er op een link geklikt is gaan mensen niet terug naar je post om erop te reageren. Maar deze likes en comments heb je wél nodig voor meer bereik.
Mijn tip: wees terughoudend met het plaatsen van links in een post, doe het alleen als het echt iets toevoegt aan je bijdrage. Wat wel kan is verwijzen naar je profiel en die slim vullen met klikbare links. Is het trouwens tijd je profiel eens op te frissen? Kijk dan hier.
Er zijn uitzonderingen van LinkedIn gebruikers die consequent mét een link posten en toch veel interactie en bereik krijgen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de bijdragen van Monique Verhoef. De combinatie van consistent posten met zelfbewuste, spirituele teksten inclusief prachtige foto’s werken goed.
5. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn LinkedIn-tijdlijn zo relevant mogelijk is?
-
Door te bepalen wie je wel of niet toelaat in je netwerk.
Als je met willekeurige mensen connect, krijg je ook een tijdlijn vol met diverse content. Weet ook dat als jij reageert op content van iemand, de kans groter is dat je zijn of haar volgende post ook weer ziet. Andersom werkt het net zo.
Tip: wil je wel geconnect blijven maar de content van een specifiek persoon niet meer zien? De bijdragen en reacties kan je gemakkelijk wegfilteren uit je tijdlijn. Je connectie ‘ontvolgen’ doe je zo:
-
Werk je meldingen bij.
Zelf merk ik dat mijn notificaties steeds belangrijker worden. Maar dan alleen de meldingen die relevant zijn voor mij.
Hier vind je onder andere:
- verjaardagen van je connecties
- je profielbezoekers
- meldingen van likes en comments op je geposte content
- mentions
- je nieuwe volgers
- en meer
Wil je je meldingen aanpassen en sommige dempen in app of desktop? Dat doe je hier in LinkedIn bij je Settings & Privacy.
- Reageer op anderen.Vooral commentaar achterlaten op bijdragen werkt ijzersterk. Reageer op posts die je raken of aanspreken of support een collega of mede ondernemer.
Zo leer je anderen beter kennen, neemt je zichtbaarheid toe en je doet weer contentideeen op.Pro tip: wil je meer reacties op je posts? Reageer dan op anderen voor een leukere tijdlijn en je vergroot de kans dat je van anderen reacties terugkrijgt. Win-win.
6. Hashtags, wat zijn de voordelen? En hoeveel LinkedIn hashtags kan je het beste plaatsen?
Op X/Twitter en Instagram zijn hashtags al jaren gemeengoed en in 2019 zijn ze op LinkedIn echt doorgebroken. Het zijn een soort ‘labels’ met tekst en het #-teken ervoor.
De voordelen van hashtags op LinkedIn
- je content is beter vindbaar
- je stimuleert interactie
UPDATE: Sinds oktober’24 worden hashtags uitgefaseerd op LinkedIn. Zelf merk ik al enige tijd dat hashtags niet meer in mijn dashboard te zien zijn en vaak ook niet meer klikbaar zijn. Toevoegen van # in je LinkedIn post hoeft dus niet meer. Rip hashtags.
”If your content isn’t driving conversation, you’re doing it wrong” – Dan Roth, Editor in Chief, LinkedIn
7. Kan ik in LinkedIn ook Powerpoint-slides of .pdf-bestanden delen?
Een .pdf, Word-document of PowerPoint-presentatie toevoegen was de missing link op LinkedIn. Daar is verandering in gekomen. Met de functie LinkedIn Documenten kun je heel eenvoudig en op een aantrekkelijke manier informatie delen. Dat biedt jou volop nieuwe kansen om je zichtbaarheid en vindbaarheid op LinkedIn te vergroten. Je laat zien moeite te doen en je content in een ander jasje te steken. Ik merk dat mijn netwerk dit zeker waardeert.
Zie hier mijn heldere en uitgebreide artikel over LinkedIn Documenten.
Voorbeeld LinkedIn Document post:
8. LinkedIn Live, wat is dat?
Wil jij je optimaal voorbereiden voordat je jouw profiel of bedrijfspagina bij LinkedIn aanmeldt? LinkedIn Live biedt je nieuwe kansen: je hebt direct contact met je doelgroep, het is interactief en het wordt als persoonlijk en authentiek ervaren. Meer tips in mijn blog over LinkedIn Live.
Livestreaming op LinkedIn is nu doorgebroken en gaat een grote vlucht nemen. Dus ben je een creator en niet bang om voor de (web)camera te staan, dan is dit het moment. Nu ben je de massa voor, val je op en trek je mensen aan die bij je passen.
Tip: kondig je livestream of webinar aan met een LinkedIn event en nodig mensen uit. The Oscar goes to..️.you!
Zet LinkedIn slim in met relevante content
Benieuwd hoe je LinkedIn zakelijk slim inzet met relevante content zodat je meer betere klanten aantrekt? Boek hier je LinkedIn Groeigesprek en ontdek je kansen in deze nuttige videocall.
(max. 2 groeigesprekken p.m. beschikbaar, vol = vol. tijdelijk kosteloos)
9. Heb je nog meer LinkedIn content tips Victor?
Zeker, komen ze voor je:
- Varieer in posttype’s zoals tekst met een/meerdere foto’s, artikelen of documentpost om een divers publiek aan te spreken
- Gebruik emoticons (met mate)
- Stimuleer interactie, met name de eerste twee uur na publicatie
- Tag mensen: kies ze bewust, relevant voor de post en met mate
- Deel eens een persoonlijke post, bv welke lessen heb je geleerd? Wat is het slechtste (of beste) advies dat je hebt gehad?
- Reageer op andermans content in je tijdlijn. Comments zijn key.
Dat waren ze: 9 LinkedIn Praktische content tips die je niet mag missen.
Door deze tips te volgen vergroot je snel je zichtbaarheid op LinkedIn, werk je aan een sterke autoriteitspositie en bouw je relaties op die tot succesvolle samenwerking kunnen leiden. Benieuwd hoe ik hierbij kan ondersteunen? Trek met killer LinkedIn content meer klanten Neem contact op of reageer via de pop-up op deze pagina.
BONUS: FAQ 9 LinkedIn content tips die je niet mag missen
Heb je een LinkedIn premium account nodig voor meer contentopties of extra bereik?
-> Een betaald (‘premium) LinkedIn account zoals Recruiter Lite of Sales Navigator heeft geen invloed op contentmogelijkheden of extra bereik.
Hoe verhoog ik mijn Social Selling Index (‘SSI Score’)?
-> Als je regelmatig bijdragen publiceert en commentaar geeft op andermans post, stijgt vaak je SSI Score.
Lees hier het artikel: ‘LinkedIn SSI, wat het is en wat je ermee kunt.’
Kan je beter bijdragen als persoon of als bedrijf publiceren?
-> Dat hangt van je doelen en voorkeur af. Als je je bedrijf sterker op de kaart wilt zetten, je bedrijfsmissie en kernwaarden zichtbaarder wilt maken dan is posten via je company page een goede stap. Dit vereist een andere strategie. Kijk hier eens voor hulp met je LinkedIn pagina.
Als je wilt bouwen aan relaties, netwerken en in contact wilt komen met (nieuwe) klanten dan zou ik posten via je LinkedIn-profiel. Vind je dat soms lastig? Contact mij via LinkedIn of reageer via app/mail (pop up) en kom in gesprek.
9 Comments
Comments are closed.
Over Linkleads®: 100% LinkedIn specialist
Victor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan betere online zichtbaarheid en het aantrekken van meer betere klanten. Victor is de eigenaar van Linkleads en als een van de eerste in Nederland officieel LinkedIn gecertificeerd.
Sinds 2007 is hij actief op dit platform en 100% LinkedIn specialist. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd over LinkedIn. Als LinkedIn-expert kent hij de fijne kneepjes van dit mooie social medium. Hij deelt deze inzichten graag met jou, zodat je kunt doen waar jij goed in bent.
Neem gerust contact met hem op: tel 030-80 80 454 of victor@linkleads.nl
Ik zit nog steeds een beetje te worstelen met de toegevoegde waarde van Linkedin, in de zin dat ik er erg veel content op zie staan waar totaal geen gevoel in zit, maar die vrijwel rechtstreeks is gekopieerd van allerlei handboeken etc
Ik doe te weinig met Linkedin denk ik. Maar ik snap het niet zo goed, en vind het onoverzichtelijk en onaantrekkelijk….
Het lijkt niet super verrassend dat de zondag goed aanslaat: doordeweeks zijn mensen aan het werk. In het weekend heb je wat meer tijd om door een tijdlijn te scrollen en hier en daar te reageren. Net als bij andere socials, eigenlijk.
Bedankt voor de tips. Ik probeer wel steeds meer te doen met linkedin, maar ik vind het nog wel lastig dus ik kan hier zeker wat mee
Ik gebruik Linkedin veel te weinig. Ik hoor van steeds meer mensen dat ze er veel aan hebben maar ik vind het nog steeds niet heel prettig!
bedankt Victor, top artikel weer heb net mijn eerste artikel ooit op zondag gepost, eens kijken of de stats kloppen ;-)
Ik merk ook dat posten op zondag interessant is op LinkedIn.
Wel ben ik verrast van vrijdag: ik post namelijk vrij veel op vrijdag, moet ik misschien toch even rekening mee houden.
Wel, dit is interessant.
Ik heb net een profiel aangemaakt nu ik schrijf in bijberoep….
Ik snap er echter “de ballen” van, zoals ze dat hier nog plat kunnen zeggen.
Zo fijn dat ik deze site vond!
Interessant weer! Ik zal het delen met mijn werkgever!