LinkedIn afmetingen en formaten: maximaal aantal karakters en pixels
2 oktober, 2024
Handig voor je: een compleet overzicht van alle LinkedIn afmetingen en formaten, de ins en outs van karakters en pixels. Weet jij de maximale lengte van je Info tekst? En wat is bijvoorbeeld het beste formaat voor jouw achtergrondfoto? Veel LinkedIn gebruikers lopen tegen grenzen aan bij de juiste afmetingen en het formaat. Bespaar jezelf deze frustratie. Je ontdekt het in dit artikel.
LinkedIn formaten: de juiste afmeting van beeld en tekst
Speciaal voor jou heb ik het volgende in kaart gebracht:
- de maximale tekstlengte
- spaties, cijfers en leestekens
- pixels voor content en posts
- en veel meer!
LinkedIn verandert het platform en functionaliteit regelmatig, ik zal dit blog regelmatig updaten om het jou zo makkelijk mogelijk te maken. Last update: 2 oktober’24. Doe er je voordeel mee, komt ie. Hieronder zie je de precieze groottes en lengtes van je plaatjes en tekst. Let’s make LinkedIn easy!
Afmetingen LinkedIn-profiel
Banner/achtergrondfoto: 1584 x 396 pixels in .png of .jpg en maximaal 4 mb
Profielfoto: elke maat tussen 400 x 400 en 20.000 x 20.000 pixels, max. 8 mb
1000 x 1000 is een goede beeldverhouding.
Jouw naam op LinkedIn:
– voornaam: 20 karakters
– achternaam: 40 karakters
Kopregel: max. 220 LinkedIn karakters
Audio optie, uitspraak van je naam: max. 10 seconden. Heb je een lange naam? Sneller praten:-)
Uitgelicht-sectie: 1200 x 627 px
Aantal LinkedIn karakters voor je Info-tekst (‘Samenvatting’)
Aantal karakters samenvatting: 2.600
Ingekorte samenvatting desktop: 349 (voordat je op ‘lees meer’ klikt)
Ingekorte samenvatting mobiel: 144 (voordat je op ‘lees meer’ klikt)
Functietitel: 100
Functieomschrijving: minimaal 200, maximaal 2000
Aantal aanbevelingen: onbeperkt. Tip: de 3 meest recente zijn als preview zichtbaar
Tekstlengte bij aanbevelingen: 3.000 per recommendation
Vaardigheden & Onderschrijvingen: max. 50 (waarvan 3 als preview, deze volgorde is overigens te wijzigen)
Wat is de lengte van je LinkedIn contactinfo?
LinkedIn url: minimaal 5, maximaal 30 tekens (dus na ‘www.linkedin.com/in/’)
Websitetekst: 30 karakters (maximaal 3 websites)
Website url: 256
Telefoonnummer: 25
Adres: 1000 tekens
Vragen? Contact mij voor vragen over LinkedIn (DM mij via mijn profiel), of reageer via de pop-up (mail of WhatsApp)
Het aantal tekens en pixels van je LinkedIn-post
Ingekorte post: 210 karakters (dus voordat je op ‘see more’ klikt)
Post body: 3000. Moet lukken.
Ideale image size: 1080 x 1080 pixels, .jpg/.png
Ideale Carrousel afmeting (document post): 1080 x 1350 px (‘portretmodus’). Zie voorbeeld deze LinkedIn bijdrage over hoe je eigen LinkedIn tijdlijn samenstelt.
Tijdwinst en meer waardevolle leads
Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.
Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven!
LinkedIn video: zo zit het
Video bijdrage: min 3 sec., max. 10 minuten, max.5 gb
Tip: kies voor optimaal beeld met een vierkant afbeeldingsformaat van 1080 x 1080 of 1280 x 1280 pixels
Wil je dit overzicht van LinkedIn formaten & pixels in een handige .pdf?
Download dan direct -en volledig gratis- dit document via mijn LinkedIn post, dit kan hier.
Tip: sla de bijdrage op en repost ♻️
Info LinkedIn artikelen
Artikel titel: max. 100 karakters
Foto credits: 250
Tekstlengte artikel: 40.000 karakters
Karakters en pixels van een LinkedIn pagina
Logo: 300 x 300 pixels, .png of .jpg
Bedrijfspagina: max. 100 karakters
Over ons-tekst: min. 200, 2600 max.
Bijdrage: maximaal 3000 tekens
Achtergrondfoto: 1128 x 191, .jpg/.png, max. 4 mb
LinkedIn formaten & pixels: info over adverteren op LinkedIn
Advertentietitel: 150 karakters als tekstlengte
Afbeeldingsformaat: 1200 x 630
Tekst van advertentie: 600 karakters. (150 karakters zijn zichtbaar voordat je op ‘lees meer’ klikt)
Overige tips over maximaal aantal karakters & LinkedIn pixels
Tekst bij connectieverzoek: maximaal 200, of 300 karakters indien je Premium hebt
Aantal connecties: max. 30.000
Following / followers: onbeperkt
InMail: 200 karakters (titel/onderwerp), 1900 (tekstlengte van je bericht)
Comments (post/artikelen): max 1750 aantal tekens
Aantal openstaande LinkedIn-connectieverzoeken: 5000
Aantal geblokkeerde LinkedIn-leden: max. 250
LinkedIn afmetingen en formaten: maximaal aantal karakters en pixels
2 oktober, 2024
Handig voor je: een compleet overzicht van alle LinkedIn afmetingen en formaten, de ins en outs van karakters en pixels. Weet jij de maximale lengte van je Info tekst? En wat is bijvoorbeeld het beste formaat voor jouw achtergrondfoto? Veel LinkedIn gebruikers lopen tegen grenzen aan bij de juiste afmetingen en het formaat. Bespaar jezelf deze frustratie. Je ontdekt het in dit artikel.
LinkedIn formaten: de juiste afmeting van beeld en tekst
Speciaal voor jou heb ik het volgende in kaart gebracht:
- de maximale tekstlengte
- spaties, cijfers en leestekens
- pixels voor content en posts
- en veel meer!
LinkedIn verandert het platform en functionaliteit regelmatig, ik zal dit blog regelmatig updaten om het jou zo makkelijk mogelijk te maken. Last update: 2 oktober’24. Doe er je voordeel mee, komt ie. Hieronder zie je de precieze groottes en lengtes van je plaatjes en tekst. Let’s make LinkedIn easy!
Afmetingen LinkedIn-profiel
Banner/achtergrondfoto: 1584 x 396 pixels in .png of .jpg en maximaal 4 mb
Profielfoto: elke maat tussen 400 x 400 en 20.000 x 20.000 pixels, max. 8 mb
1000 x 1000 is een goede beeldverhouding.
Jouw naam op LinkedIn:
– voornaam: 20 karakters
– achternaam: 40 karakters
Kopregel: max. 220 LinkedIn karakters
Audio optie, uitspraak van je naam: max. 10 seconden. Heb je een lange naam? Sneller praten:-)
Uitgelicht-sectie: 1200 x 627 px
Aantal LinkedIn karakters voor je Info-tekst (‘Samenvatting’)
Aantal karakters samenvatting: 2.600
Ingekorte samenvatting desktop: 349 (voordat je op ‘lees meer’ klikt)
Ingekorte samenvatting mobiel: 144 (voordat je op ‘lees meer’ klikt)
Functietitel: 100
Functieomschrijving: minimaal 200, maximaal 2000
Aantal aanbevelingen: onbeperkt. Tip: de 3 meest recente zijn als preview zichtbaar
Tekstlengte bij aanbevelingen: 3.000 per recommendation
Vaardigheden & Onderschrijvingen: max. 50 (waarvan 3 als preview, deze volgorde is overigens te wijzigen)
Wat is de lengte van je LinkedIn contactinfo?
LinkedIn url: minimaal 5, maximaal 30 tekens (dus na ‘www.linkedin.com/in/’)
Websitetekst: 30 karakters (maximaal 3 websites)
Website url: 256
Telefoonnummer: 25
Adres: 1000 tekens
Vragen? Contact mij voor vragen over LinkedIn (DM mij via mijn profiel), of reageer via de pop-up (mail of WhatsApp)
Het aantal tekens en pixels van je LinkedIn-post
Ingekorte post: 210 karakters (dus voordat je op ‘see more’ klikt)
Post body: 3000. Moet lukken.
Ideale image size: 1080 x 1080 pixels, .jpg/.png
Ideale Carrousel afmeting (document post): 1080 x 1350 px (‘portretmodus’). Zie voorbeeld deze LinkedIn bijdrage over hoe je eigen LinkedIn tijdlijn samenstelt.
Tijdwinst en meer waardevolle leads
Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.
Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven!
LinkedIn video: zo zit het
Video bijdrage: min 3 sec., max. 10 minuten, max.5 gb
Tip: kies voor optimaal beeld met een vierkant afbeeldingsformaat van 1080 x 1080 of 1280 x 1280 pixels
Wil je dit overzicht van LinkedIn formaten & pixels in een handige .pdf?
Download dan direct -en volledig gratis- dit document via mijn LinkedIn post, dit kan hier.
Tip: sla de bijdrage op en repost ♻️
Info LinkedIn artikelen
Artikel titel: max. 100 karakters
Foto credits: 250
Tekstlengte artikel: 40.000 karakters
Karakters en pixels van een LinkedIn pagina
Logo: 300 x 300 pixels, .png of .jpg
Bedrijfspagina: max. 100 karakters
Over ons-tekst: min. 200, 2600 max.
Bijdrage: maximaal 3000 tekens
Achtergrondfoto: 1128 x 191, .jpg/.png, max. 4 mb
LinkedIn formaten & pixels: info over adverteren op LinkedIn
Advertentietitel: 150 karakters als tekstlengte
Afbeeldingsformaat: 1200 x 630
Tekst van advertentie: 600 karakters. (150 karakters zijn zichtbaar voordat je op ‘lees meer’ klikt)
Overige tips over maximaal aantal karakters & LinkedIn pixels
Tekst bij connectieverzoek: maximaal 200, of 300 karakters indien je Premium hebt
Aantal connecties: max. 30.000
Following / followers: onbeperkt
InMail: 200 karakters (titel/onderwerp), 1900 (tekstlengte van je bericht)
Comments (post/artikelen): max 1750 aantal tekens
Aantal openstaande LinkedIn-connectieverzoeken: 5000
Aantal geblokkeerde LinkedIn-leden: max. 250
25 Comments
Comments are closed.
Over Linkleads: 100% LinkedIn specialist
Victor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan betere online zichtbaarheid en het aantrekken van meer betere klanten. Victor is de eigenaar van Linkleads en als een van de eerste in Nederland officieel LinkedIn gecertificeerd.
Sinds 2007 is hij actief op dit platform en 100% LinkedIn specialist. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd over LinkedIn. Als LinkedIn-expert kent hij de fijne kneepjes van dit mooie social medium. Hij deelt deze inzichten graag met jou, zodat je kunt doen waar jij goed in bent.
Neem gerust contact met hem op: tel 030-80 80 454 of victor@linkleads.nl
Goh, handig al die info op een rij! Thanx!
Bij mij zijn overigens de afbeeldingen die je in de blog zelf plaatst niet zichtbaar. Ik weet niet of dat aan mijn pc ligt, maar ik meld het voor de zekerheid even.
Bedankt voor het melden Cynthia. Bij mij zijn de afbeeldingen wel goed zichtbaar en heb geen ander bericht ontvangen. Misschien even refreshen of een andere browser proberen?
Super handig dit! Waarom laten ze dit niet gewoon zien? Dat zou het een stuk gemakkelijker maken. Bedankt!
Tja, goede vraag. Omdat LinkedIn het zelf niet doet, heb ik het maar gedaan.
Wauw! Hele handige en informatie blog, heel erg bedankt!
Graag gedaan Mandy!
Is LinkedIn ook interessant voor bloggers eigenlijk? Ik heb er wel een account maar doe daar eigenlijk niets mee, ook al wel omdat ik nu eenmaal niet overal tijd voor heb. En toen viel Linkedin af.
LinkedIn kan interessant zijn als je doelgroep op LinkedIn aanwezig is. Is dat het geval? Zo ja, dan kan je leuk effect bereiken door je blogs via LinkedIn te delen en interactie te creeren.
Handige tips! Ik heb linkedin, maar gebruik het eigenlijk te weinig. Ik ga er mee aan de slag, bedankt!
Goed zo, succes Danielle.
Ik heb (nog) geen Linkedin account, maar hoor er wel steeds positieve verhalen over dat het ook voor bloggers kan werken. Ik vrees alleen dat ik dan nog meer tijd aan het social media gebeuren kwijt ben, dus daardoor ben ik er nog steeds niet aan begonnen.
Als ik zulke dingen lees krijg ik toch het gevoel dat ik ook meer met LinkedIn moet doen.
Leuk om te lezen dat ik je motiveerd hebt. Al ‘moet’ je natuurlijk niets. Kies vooral je platformen die je fijn vindt en waar je ideale bloglezer zich bevindt. Als dat LinkedIn is dan vind je op mijn site genoeg inspiratie en tips om ermee aan de slag te gaan.
Heel handig dit overzicht. Het is super onhandig als je niet weet wat de afmetingen zijn van de omslagfoto en profielfoto op een social media account…
Wat handig! Ik ben de laatste tijd steeds meer bezig met Linkedin, omdat ik ga wisselen van werk. Dit kan ik goed gebruiken!
Dat komt dan op een goed moment, fijn dat ik je hiermee kan helpen.
wat een super handig artikel, ik heb er helemaal nooit bij stil gestaan wat er allemaal bij een goede linked-in profiel komt kijken! heel goed om eens mee aan de slag te gaan!
Goed zo, succes ermee.
Handige tips! Ik heb wel linked in maar maak er eigenlijk weinig tot geen gebruik van. Ik moet er maar weer is naar kijken denk ik.
Thanks voor de tips. Dit helpt mij om mijn profiel beter te krijgen!
handige info om op 1 plek te hebben, thanks. Als Linkedin eens iets doet aan die onoverzichtelijkheid zou het een stuk gebruikersvriendelijker zijn, maar aan de andere kant, dan heb jij weer minder werk;-0
Super handig dit! Eindelijk een artikel waar deze gegevens mooi compact bij elkaar staan.
Leuk om te horen Lisanne!
Graag gedaan!
Wat een mooie passende banner heb je. Volgens mij heb ik die leeg. Maar doe ook weinig ermee