LinkedIn Bedrijfspagina: 10 nieuwe features die je niet wilt missen
12 april, 2024
Dit jaar zijn er een aantal nieuwe mogelijkheden bijgekomen die het heel interessant maken om je LinkedIn bedrijfspagina nieuw leven in te blazen. Zo kun je werknemers een melding sturen bij een nieuwe post, je statistieken uitpluizen en aan de slag met een LinkedIn Nieuwsbrief. In dit artikel lees je alles over de nieuwste features.
Als je de gemiddelde LinkedIn-expert vraagt of je iets met je bedrijfspagina moet doen, zullen de meesten zeggen dat het handig is om er eentje te hebben, maar dat je je beter op je persoonlijke profiel kunt focussen. “Mensen connecten met mensen, niet met logo’s”, is de standaard reactie. Het is dan ook niet zo vreemd dat het bereik van bedrijfspagina’s veel lager is dan dat van persoonlijke profielen.
1. Posts van medewerkers delen
Voorheen was het alleen mogelijk om een post van een bedrijfspagina op een persoonlijk profiel te delen. Maar nu kan het ook andersom. Dus plaatst een van je medewerkers een interessante en voor het bedrijf relevante post op zijn profiel? Dan kun je deze nu ook delen op de bedrijfspagina. Dit is ook een leuke manier om je medewerkers in het zonnetje te zetten met een opgestoken duim of een positief commentaar. Wil je optimaal gebruik maken van het netwerk zorg dan wel eerst voor een professioneel LinkedIn profiel.
2. Je werknemers een melding sturen
Het succes van een LinkedIn-bedrijfspagina staat of valt met het engagement dat de pagina krijgt. Daarom heeft LinkedIn pagina’s en Elevate, een employee advocacy tool, samengevoegd om de interactie te stimuleren. Het is nu mogelijk om medewerkers een ‘employee notification’ te sturen op het moment dat je een nieuwe post hebt gedeeld op de bedrijfspagina. Zo kunnen zij de post een like geven en erop reageren en daardoor komt je content bij meer mensen in beeld. Om misbruik te voorkomen, kun je slechts eens in de 7 dagen een melding sturen.
3. Je LinkedIn-bedrijfspagina optimaliseren met de Page completion meter
Volledige bedrijfspagina’s genereren 30% meer paginaweergaven per week dan onvolledige pagina’s. Veel beheerders bleken echter niet te weten dat hun pagina niet compleet was. Om deze reden heeft LinkedIn de Page completion meter geïntroduceerd. Hiermee word je stap voor stap begeleid bij het voltooien van je pagina.
Meer interactie en relevante volgers voor je LinkedIn pagina?
Wil je zichtbaarder zijn en meer relevante volgers voor je pagina?
Start dan met de LinkedIn Checklist Bedrijfspagina.(versie 4.0, juli 2022)
Met een tiptop pagina onderstreep je jouw expertise en maak je het verschil. Je download hem hier, tijdelijk kosteloos.
4. Een klikbaar telefoonnummer toevoegen
Als bedrijf wil je het de bezoekers van je bedrijfspagina natuurlijk zo gemakkelijk mogelijk maken om contact met je op te nemen. Handmatig een telefoonnummer moeten intypen op je smartphone is niet meer van deze tijd. Daarom zijn de telefoonnummers op LinkedIn nu klikbaar. Zo kunnen potentiële klanten of sollicitanten die jouw pagina bezoeken vanaf hun smartphone met één druk op de knop contact met je opnemen.
5. Connecties uitnodigen je LinkedIn bedrijfspagina te volgen
Eindelijk kan dit weer! Dit is een hele interessante update om meer relevante volgers voor je pagina te krijgen. Er zijn op LinkedIn 2 manieren waarop je connecties kunt uitnodigen:.
Manier 1
- Ga naar je bedrijfspagina
- Klik op ‘tools voor beheerders’
- Klik op ‘connecties uitnodigen om te volgen’
- Vink de connecties aan die je een uitnodiging wilt sturen
Je kunt maximaal 100 personen per maand uitnodigen je bedrijfspagina te volgen. Bedenk hierbij wel of jouw pagina voor die ander interessant is en nodig niet zomaar iedereen uit. Als iemand je verzoek accepteert krijg je dit credit weer terug.
Manier 2
Manier 2 is de promotie methode. Promoot je pagina in je nieuwsbrief, in je e-mailhandtekening, je website of andere social media. Of vraag mensen je bedrijfspagina te gaan volgen. Deze en meer slimme tips passeren de revue tijdens mijn training LinkedIn bedrijfspagina.
6. Volgers van je bedrijfspagina bekijken
Een andere zeer nuttige, nieuwe functie is dat je meer inzicht hebt in de volgers van je bedrijfspagina. Zo kun je zien hoeveel volgers je hebt, wie het zijn en wanneer ze je zijn gaan volgen. Verder heb je toegang tot demografische data over je volgers, zoals hun locatie, functie en bedrijfstak. Deze informatie helpt je je content beter op je volgers af te stemmen. Als je dit slim opvolgt kan je netwerk sneller groeien met de juiste mensen, stimuleer je interactie en bouw je optimaal aan relaties voor meer leads. Ik kan je helpen deze kansen te verzilveren, bel, mail of app mij dan.
7. Verstuur eens een LinkedIn Nieuwsbrief
Een LinkedIn Nieuwsbrief versturen via je profiel kon al even, nu is het ook mogelijk als bedrijf! Zo communiceer je vanuit je merk, vergroot je de naamsbekendheid en creëer je extra bereik met je content. Er zijn op dit moment 40.000 nieuwsbrieven waar je je op kan abonneren op LinkedIn, je hebt dus wat te lezen. 10.000 LinkedIn Nieuwsbrieven worden als organisatie verstuurd, dit groeit snel. Het helpt je om je toegankelijk te profileren als innovatieve expert, bijvoorbeeld voor het aantrekken van nieuw talent of meer betere klanten.
Het mooie is dat mensen zichzelf makkelijk kunnen aan -of afmelden voor je nieuwsbrief, het is volledig AVG-proof. Je bouwt aan een extra emaillijst en komt zo direct in de mailbox van je paginavolgers. De content die je als blog op LinkedIn maakt en plaatst, wordt ook goed geïndexeerd door Google. Ik merk dat ik op een blog van 1,5 jaar oud nog steeds likes en comments krijg via Google. Het is deze blog over LinkedIn Premium. Mooie contentkans om te ontdekken! Of contact mij via de website, het snelst via whatsapp/email via de groene knop op de site.
8. Mensen taggen in afbeeldingen
Het taggen van personen is een goede manier om meer engagement te krijgen, en dus zichtbaarder te worden met je posts. Als de getagde persoon reageert, wordt jouw bericht immers ook zichtbaar in zijn netwerk. Tegenwoordig is het niet alleen mogelijk om in een post op je persoonlijke profiel mensen te taggen, het kan ook in een post op je bedrijfspagina. De persoon die wordt getagd krijgt vervolgens een notificatie dat hij getagd is en kan al of niet reageren.
9. LinkedIn pagina statistieken
Eén van de meest onderschatte LinkedIn pagina functies zijn je statistieken. Ben je benieuwd wie je volgers zijn en hoe snel je groeit in een periode? Welke post gezorgd heeft voor mooie comments en kliks naar je site? Dit en veel meer vind je terug bij je statistieken.
Tip: je kan slim benchmarken, zo kan je samenstellen wie je concurrenten zijn, hoeveel volgers ze hebben en hoe hard ze groeien. Duik 1 a 2x per maand in je statistieken en optimaliseer je strategie. Zo creëer je duurzame groei.
10. (Online/offline) evenementen aanmaken vanuit de bedrijfspagina
Voorheen kon je alleen evenementen aanmaken vanuit je persoonlijke profiel op LinkedIn. Inmiddels kan dit ook via de bedrijfspagina. Je vindt deze optie onder ‘Tools voor beheerders’, rechts bovenaan je bedrijfsprofiel. Hier kun je vervolgens aangeven waar het event over gaat, of het een online of offline event is, wanneer het event plaatsvindt en wie het mag zien (iedereen of alleen genodigden).
Meer betrokkenheid creëren op je LinkedIn bedrijfspagina is belangrijk. Immers: je kunt nog zoveel interessante content delen, als dat nauwelijks leidt tot engagement, schiet je je doel voorbij. Gelukkig heeft LinkedIn het met deze nieuwe features een stuk gemakkelijker gemaakt om zichtbaarder te worden met je bedrijfspagina.
Een tiptop bedrijfspagina helpt je aan:
- grotere naamsbekendheid
- optimale vindbaarheid
- autoriteit en invloed
- relevante interactie op je posts en groter bereik
- meer betrokkenheid en relevante groei in volgers
- gekwalificeerde klantafspraken met beslissers
Tot slot
Over welke feature ben jij het meest enthousiast?
Contact mij gerust bij vragen of ontdek alle ins & outs tijdens een (incompany voor teams / 1:1) LinkedIn pagina training
LinkedIn Bedrijfspagina: 10 nieuwe features die je niet wilt missen
12 april, 2024
Dit jaar zijn er een aantal nieuwe mogelijkheden bijgekomen die het heel interessant maken om je LinkedIn bedrijfspagina nieuw leven in te blazen. Zo kun je werknemers een melding sturen bij een nieuwe post, je statistieken uitpluizen en aan de slag met een LinkedIn Nieuwsbrief. In dit artikel lees je alles over de nieuwste features.
Als je de gemiddelde LinkedIn-expert vraagt of je iets met je bedrijfspagina moet doen, zullen de meesten zeggen dat het handig is om er eentje te hebben, maar dat je je beter op je persoonlijke profiel kunt focussen. “Mensen connecten met mensen, niet met logo’s”, is de standaard reactie. Het is dan ook niet zo vreemd dat het bereik van bedrijfspagina’s veel lager is dan dat van persoonlijke profielen.
1. Posts van medewerkers delen
Voorheen was het alleen mogelijk om een post van een bedrijfspagina op een persoonlijk profiel te delen. Maar nu kan het ook andersom. Dus plaatst een van je medewerkers een interessante en voor het bedrijf relevante post op zijn profiel? Dan kun je deze nu ook delen op de bedrijfspagina. Dit is ook een leuke manier om je medewerkers in het zonnetje te zetten met een opgestoken duim of een positief commentaar. Wil je optimaal gebruik maken van het netwerk zorg dan wel eerst voor een professioneel LinkedIn profiel.
2. Je werknemers een melding sturen
Het succes van een LinkedIn-bedrijfspagina staat of valt met het engagement dat de pagina krijgt. Daarom heeft LinkedIn pagina’s en Elevate, een employee advocacy tool, samengevoegd om de interactie te stimuleren. Het is nu mogelijk om medewerkers een ‘employee notification’ te sturen op het moment dat je een nieuwe post hebt gedeeld op de bedrijfspagina. Zo kunnen zij de post een like geven en erop reageren en daardoor komt je content bij meer mensen in beeld. Om misbruik te voorkomen, kun je slechts eens in de 7 dagen een melding sturen.
3. Je LinkedIn-bedrijfspagina optimaliseren met de Page completion meter
Volledige bedrijfspagina’s genereren 30% meer paginaweergaven per week dan onvolledige pagina’s. Veel beheerders bleken echter niet te weten dat hun pagina niet compleet was. Om deze reden heeft LinkedIn de Page completion meter geïntroduceerd. Hiermee word je stap voor stap begeleid bij het voltooien van je pagina.
Meer interactie en relevante volgers voor je LinkedIn pagina?
Wil je zichtbaarder zijn en meer relevante volgers voor je pagina?
Start dan met de LinkedIn Checklist Bedrijfspagina.(versie 4.0, juli 2022)
Met een tiptop pagina onderstreep je jouw expertise en maak je het verschil. Je download hem hier, tijdelijk kosteloos.
4. Een klikbaar telefoonnummer toevoegen
Als bedrijf wil je het de bezoekers van je bedrijfspagina natuurlijk zo gemakkelijk mogelijk maken om contact met je op te nemen. Handmatig een telefoonnummer moeten intypen op je smartphone is niet meer van deze tijd. Daarom zijn de telefoonnummers op LinkedIn nu klikbaar. Zo kunnen potentiële klanten of sollicitanten die jouw pagina bezoeken vanaf hun smartphone met één druk op de knop contact met je opnemen.
5. Connecties uitnodigen je LinkedIn bedrijfspagina te volgen
Eindelijk kan dit weer! Dit is een hele interessante update om meer relevante volgers voor je pagina te krijgen. Er zijn op LinkedIn 2 manieren waarop je connecties kunt uitnodigen:.
Manier 1
- Ga naar je bedrijfspagina
- Klik op ‘tools voor beheerders’
- Klik op ‘connecties uitnodigen om te volgen’
- Vink de connecties aan die je een uitnodiging wilt sturen
Je kunt maximaal 100 personen per maand uitnodigen je bedrijfspagina te volgen. Bedenk hierbij wel of jouw pagina voor die ander interessant is en nodig niet zomaar iedereen uit. Als iemand je verzoek accepteert krijg je dit credit weer terug.
Manier 2
Manier 2 is de promotie methode. Promoot je pagina in je nieuwsbrief, in je e-mailhandtekening, je website of andere social media. Of vraag mensen je bedrijfspagina te gaan volgen. Deze en meer slimme tips passeren de revue tijdens mijn training LinkedIn bedrijfspagina.
6. Volgers van je bedrijfspagina bekijken
Een andere zeer nuttige, nieuwe functie is dat je meer inzicht hebt in de volgers van je bedrijfspagina. Zo kun je zien hoeveel volgers je hebt, wie het zijn en wanneer ze je zijn gaan volgen. Verder heb je toegang tot demografische data over je volgers, zoals hun locatie, functie en bedrijfstak. Deze informatie helpt je je content beter op je volgers af te stemmen. Als je dit slim opvolgt kan je netwerk sneller groeien met de juiste mensen, stimuleer je interactie en bouw je optimaal aan relaties voor meer leads. Ik kan je helpen deze kansen te verzilveren, bel, mail of app mij dan.
7. Verstuur eens een LinkedIn Nieuwsbrief
Een LinkedIn Nieuwsbrief versturen via je profiel kon al even, nu is het ook mogelijk als bedrijf! Zo communiceer je vanuit je merk, vergroot je de naamsbekendheid en creëer je extra bereik met je content. Er zijn op dit moment 40.000 nieuwsbrieven waar je je op kan abonneren op LinkedIn, je hebt dus wat te lezen. 10.000 LinkedIn Nieuwsbrieven worden als organisatie verstuurd, dit groeit snel. Het helpt je om je toegankelijk te profileren als innovatieve expert, bijvoorbeeld voor het aantrekken van nieuw talent of meer betere klanten.
Het mooie is dat mensen zichzelf makkelijk kunnen aan -of afmelden voor je nieuwsbrief, het is volledig AVG-proof. Je bouwt aan een extra emaillijst en komt zo direct in de mailbox van je paginavolgers. De content die je als blog op LinkedIn maakt en plaatst, wordt ook goed geïndexeerd door Google. Ik merk dat ik op een blog van 1,5 jaar oud nog steeds likes en comments krijg via Google. Het is deze blog over LinkedIn Premium. Mooie contentkans om te ontdekken! Of contact mij via de website, het snelst via whatsapp/email via de groene knop op de site.
8. Mensen taggen in afbeeldingen
Het taggen van personen is een goede manier om meer engagement te krijgen, en dus zichtbaarder te worden met je posts. Als de getagde persoon reageert, wordt jouw bericht immers ook zichtbaar in zijn netwerk. Tegenwoordig is het niet alleen mogelijk om in een post op je persoonlijke profiel mensen te taggen, het kan ook in een post op je bedrijfspagina. De persoon die wordt getagd krijgt vervolgens een notificatie dat hij getagd is en kan al of niet reageren.
9. LinkedIn pagina statistieken
Eén van de meest onderschatte LinkedIn pagina functies zijn je statistieken. Ben je benieuwd wie je volgers zijn en hoe snel je groeit in een periode? Welke post gezorgd heeft voor mooie comments en kliks naar je site? Dit en veel meer vind je terug bij je statistieken.
Tip: je kan slim benchmarken, zo kan je samenstellen wie je concurrenten zijn, hoeveel volgers ze hebben en hoe hard ze groeien. Duik 1 a 2x per maand in je statistieken en optimaliseer je strategie. Zo creëer je duurzame groei.
10. (Online/offline) evenementen aanmaken vanuit de bedrijfspagina
Voorheen kon je alleen evenementen aanmaken vanuit je persoonlijke profiel op LinkedIn. Inmiddels kan dit ook via de bedrijfspagina. Je vindt deze optie onder ‘Tools voor beheerders’, rechts bovenaan je bedrijfsprofiel. Hier kun je vervolgens aangeven waar het event over gaat, of het een online of offline event is, wanneer het event plaatsvindt en wie het mag zien (iedereen of alleen genodigden).
Meer betrokkenheid creëren op je LinkedIn bedrijfspagina is belangrijk. Immers: je kunt nog zoveel interessante content delen, als dat nauwelijks leidt tot engagement, schiet je je doel voorbij. Gelukkig heeft LinkedIn het met deze nieuwe features een stuk gemakkelijker gemaakt om zichtbaarder te worden met je bedrijfspagina.
Een tiptop bedrijfspagina helpt je aan:
- grotere naamsbekendheid
- optimale vindbaarheid
- autoriteit en invloed
- relevante interactie op je posts en groter bereik
- meer betrokkenheid en relevante groei in volgers
- gekwalificeerde klantafspraken met beslissers
Tot slot
Over welke feature ben jij het meest enthousiast?
Contact mij gerust bij vragen of ontdek alle ins & outs tijdens een (incompany voor teams / 1:1) LinkedIn pagina training
2 Comments
Comments are closed.
Over Linkleads: 100% LinkedIn specialist
Victor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan betere online zichtbaarheid en het aantrekken van meer betere klanten. Victor is de eigenaar van Linkleads en als een van de eerste in Nederland officieel LinkedIn gecertificeerd.
Sinds 2007 is hij actief op dit platform en 100% LinkedIn specialist. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd over LinkedIn. Als LinkedIn-expert kent hij de fijne kneepjes van dit mooie social medium. Hij deelt deze inzichten graag met jou, zodat je kunt doen waar jij goed in bent.
Neem gerust contact met hem op: tel 030-80 80 454 of victor@linkleads.nl
Ik kwam op je pagina door een google actie: ik vraag mij namelijk af of het mogelijk is om als bedrijf op de content van je volgers te kunnen reageren?
Hoi Gabrielle,
je kan als bedrijf reageren op content van je volgers als je bedrijfsnaam genoemd is (je krijgt hiervan een melding) of als er in een post een hashtag is gebruik je je als bedrijf gekoppelt hebt. Het is dus wat omslachtiger maar kan dus wel.