LinkedIn Playbook: een stappenplan voor meer succes
17 mei, 2024
Laat LinkedIn slim voor je werken. dat is wat LinkedIn voor velen zou moeten zijn. Met Linkleads help ik ambitieuze ondernemers & sales profs om zichtbaarder te zijn, meer invloed en autoriteit te verkrijgen op LinkedIn. Met als helder doel: meer leads en klanten. In het LinkedIn Playbook introduceer ik een praktische methode dat jou helpt om deze doelen ook echt te behalen.
Waarom jezelf profileren op LinkedIn?
Als ondernemer of sales professional ben je druk bezig met je dagelijkse werkzaamheden. Misschien werk je jezelf een slag in de rondte. Of drie. Zo’n beetje het laatste waar je tijd voor hebt, is jezelf profileren op sociale media zoals LinkedIn. Op LinkedIn is een professionele en overtuigende presentatie een must.
Het sociale netwerk is namelijk dé uitgelezen plek waar je direct in contact komt met (potentiële) klanten en collega-ondernemers die belangrijk zijn om je werk onder de aandacht te brengen.
Je kunt elkaar helpen door klanten door te sturen en aan te bevelen. Dit doe ik vrijwel dagelijks. Simpelweg omdat ik geloof in een sterk netwerk en een ander ook business gun. Goed voor je imago en je komt samen verder. Je zou dus wel gek zijn als je LinkedIn links zou laten liggen. Maar LinkedIn voor jou laten werken, hoe doe je dat?
Meer klanten met LinkedIn
Eerst even wat feiten op een rij. LinkedIn is met ca. 850 miljoen gebruikers het grootste zakelijke online netwerk ter wereld. Het aantal gebruikers in Nederland is ruim 8 miljoen. Ik zie LinkedIn als een online netwerkevent dat 24/7 open is. Hoog tijd dus om ‘handen te schudden’ en echt verbinding te maken. Je hebt toegang tot een groot publiek dat je door middel van interessante content en tips aan je kunt binden. Vertel over jezelf, jouw kwaliteiten en ervaring. Je kunt mensen van praktische tips voorzien of op ideeën brengen.
Ben jij een autoriteit?
- Show your skills!
- Kom authentiek en oprecht over
- Maak duidelijk wat jouw ‘why’ is en dat jouw business ertoe doet
- Bouw vertrouwen op
Als je autoriteit uitstraalt zullen mensen vaker bij je terugkomen. Bovendien zullen klanten vaker een product of dienst van je afnemen.
Tijdwinst en meer waardevolle leads
Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.
Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven
LinkedIn Playbook met uniek stappenplan
Hoe ga je nu het meest efficiënt met LinkedIn om? Veel ondernemers hebben geen idee hoe zij dat moeten aanpakken en waar zij moeten beginnen. Het LinkedIn Playbook kan daar verandering in brengen. Als officieel gecertificeerde 100% LinkedIn specialist presenteer ik je hierbij een helder stappenplan waarin ik al mijn geheimen onthul. Je krijgt een concreet overzicht van wat je zowel consistent kunt doen om beter zichtbaar te zijn en meer klanten met LinkedIn aan te trekken. Ta da! Laten we alvast een paar stappen uit het playbook onder de loep nemen voor je.
Tip: zorg wel eerst dat de basis in orde is en je LinkedIn profiel concreet, compleet en klantgericht is opgesteld.
”LinkedIn is geen numbers game. Het is een contactsport.”
Stappenplan LinkedIn: dagelijkse acties
1. Bekijk je profielbezoekers
Een van de eerste dingen die je dagelijks kunt checken, zijn de mensen die jouw profiel hebben bezocht. Met een gratis account kun je de laatste 5 mensen zien die je profiel hebben bezocht. Ik zie het als een gemiste oproep op je mobiel. Bel jij terug?
2. Stuur gepersonaliseerde connectieverzoeken
Dat is echt een must. Ik schat dat 90% van mijn connectieverzoeken geen persoonlijk bericht heeft toegevoegd. Gemiste kans! Het is vaak een startpunt van een gesprek, en dat is wat je wilt: interactie. Stuur je een bezoeker een connectieverzoek, maak dan ook duidelijk waarom je contact zoekt. Misschien hebben jullie gemeenschappelijke connecties of deel je een achtergrond, zoals studie of werkervaring. De ontvanger van jouw verzoek zal op een persoonlijk verzoek sneller ingaan. Hieruit volgt snellere netwerkgroei. Je bouwt beter aan relaties en je krijgt meer aanvragen.
Zie een persoonlijk bericht bij je connectieverzoek dus als een goede gewoonte. Afgesproken?
3. Zorg voor interactie op je tijdlijn
‘Als je niet zichtbaar bent, besta je niet’. Deze duidelijke uitspraak hoorde ik pas in een gesprek met een klant die meer zichtbaarheid, vindbaarheid en leads wil. Ik heb hem geholpen zijn profiel te verbeteren. Deel relevante content. Relevant voor jouw doelgroep, in vorm en inhoud. Als ik content plaats, stel ik mijzelf de volgende vragen, voordat ik op ‘post’ klik:
is deze content hulpvaardig?
stimuleert het een digitaal gesprek?
past het bij mij?
Bij 3 x Ja, post ik, anders niet. Naast regelmatig delen van content is het ook goed om door je tijdlijn te scrollen, te liken en commentaar te geven. Vooral door commentaar val je op en krijg je vaak meer profielbezoekers en connectieverzoeken, is mijn ervaring.
Stappenplan LinkedIn: wekelijkse activiteiten
1. Verrijk je LinkedIn-profiel
Regelmatig je profiel updaten door er nieuwe dingen aan toe te voegen, houdt je volgers ook scherp. Je kunt een aanbeveling doen, nieuwe mediabestanden uploaden, of je kopregel aanscherpen. Dit is een van de meest belangrijke onderdelen van je profiel. Vaak staat er zoiets als ‘accountmanager abc bv’ Maar dat zegt mij niets. What’s in it for me? Maak er bijvoorbeeld van: ‘Helpt medische bedrijven aan veilige en efficiënte IT oplossingen | Accountmanager | Cisco certified’ Hoe en waarom je je kopregel aanpast? Dat zie je in deze superkorte video.
2. Laat je adviseren over LinkedIn
Met mijn gloednieuwe e-book doe ik haarfijn uit te doeken hoe je LinkedIn voor jou kunt laten werken. De adviezen die ik geef, heb ik na jarenlang intensief LinkedIn gebruik en onderzoek voor speciaal voor jou verzameld. Graag deel ik die met je. Gewoon omdat het kan! En omdat het nog niet bestond. Ik gun jou meer zichtbaarheid, invloed en autoriteit met LinkedIn zodat je meer leads genereert. En dat gaat je gegarandeerd lukken!
Tot slot
Benieuwd geworden? Neem contact op als je jouw LinkedIn-profiel, tot in de puntjes wilt optimaliseren. En trommel mij gerust op voor een praktische incompany LinkedIn-training in heldere taal. Download mijn LinkedIn Playbook hier.
Veel succes met LinkedIn!
LinkedIn Playbook: een stappenplan voor meer succes
17 mei, 2024
Laat LinkedIn slim voor je werken. dat is wat LinkedIn voor velen zou moeten zijn. Met Linkleads help ik ambitieuze ondernemers & sales profs om zichtbaarder te zijn, meer invloed en autoriteit te verkrijgen op LinkedIn. Met als helder doel: meer leads en klanten. In het LinkedIn Playbook introduceer ik een praktische methode dat jou helpt om deze doelen ook echt te behalen.
Waarom jezelf profileren op LinkedIn?
Als ondernemer of sales professional ben je druk bezig met je dagelijkse werkzaamheden. Misschien werk je jezelf een slag in de rondte. Of drie. Zo’n beetje het laatste waar je tijd voor hebt, is jezelf profileren op sociale media zoals LinkedIn. Op LinkedIn is een professionele en overtuigende presentatie een must.
Het sociale netwerk is namelijk dé uitgelezen plek waar je direct in contact komt met (potentiële) klanten en collega-ondernemers die belangrijk zijn om je werk onder de aandacht te brengen.
Je kunt elkaar helpen door klanten door te sturen en aan te bevelen. Dit doe ik vrijwel dagelijks. Simpelweg omdat ik geloof in een sterk netwerk en een ander ook business gun. Goed voor je imago en je komt samen verder. Je zou dus wel gek zijn als je LinkedIn links zou laten liggen. Maar LinkedIn voor jou laten werken, hoe doe je dat?
Meer klanten met LinkedIn
Eerst even wat feiten op een rij. LinkedIn is met ca. 850 miljoen gebruikers het grootste zakelijke online netwerk ter wereld. Het aantal gebruikers in Nederland is ruim 8 miljoen. Ik zie LinkedIn als een online netwerkevent dat 24/7 open is. Hoog tijd dus om ‘handen te schudden’ en echt verbinding te maken. Je hebt toegang tot een groot publiek dat je door middel van interessante content en tips aan je kunt binden. Vertel over jezelf, jouw kwaliteiten en ervaring. Je kunt mensen van praktische tips voorzien of op ideeën brengen.
Ben jij een autoriteit?
- Show your skills!
- Kom authentiek en oprecht over
- Maak duidelijk wat jouw ‘why’ is en dat jouw business ertoe doet
- Bouw vertrouwen op
Als je autoriteit uitstraalt zullen mensen vaker bij je terugkomen. Bovendien zullen klanten vaker een product of dienst van je afnemen.
Tijdwinst en meer waardevolle leads
Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.
Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven
LinkedIn Playbook met uniek stappenplan
Hoe ga je nu het meest efficiënt met LinkedIn om? Veel ondernemers hebben geen idee hoe zij dat moeten aanpakken en waar zij moeten beginnen. Het LinkedIn Playbook kan daar verandering in brengen. Als officieel gecertificeerde 100% LinkedIn specialist presenteer ik je hierbij een helder stappenplan waarin ik al mijn geheimen onthul. Je krijgt een concreet overzicht van wat je zowel consistent kunt doen om beter zichtbaar te zijn en meer klanten met LinkedIn aan te trekken. Ta da! Laten we alvast een paar stappen uit het playbook onder de loep nemen voor je.
Tip: zorg wel eerst dat de basis in orde is en je LinkedIn profiel concreet, compleet en klantgericht is opgesteld.
”LinkedIn is geen numbers game. Het is een contactsport.”
Stappenplan LinkedIn: dagelijkse acties
1. Bekijk je profielbezoekers
Een van de eerste dingen die je dagelijks kunt checken, zijn de mensen die jouw profiel hebben bezocht. Met een gratis account kun je de laatste 5 mensen zien die je profiel hebben bezocht. Ik zie het als een gemiste oproep op je mobiel. Bel jij terug?
2. Stuur gepersonaliseerde connectieverzoeken
Dat is echt een must. Ik schat dat 90% van mijn connectieverzoeken geen persoonlijk bericht heeft toegevoegd. Gemiste kans! Het is vaak een startpunt van een gesprek, en dat is wat je wilt: interactie. Stuur je een bezoeker een connectieverzoek, maak dan ook duidelijk waarom je contact zoekt. Misschien hebben jullie gemeenschappelijke connecties of deel je een achtergrond, zoals studie of werkervaring. De ontvanger van jouw verzoek zal op een persoonlijk verzoek sneller ingaan. Hieruit volgt snellere netwerkgroei. Je bouwt beter aan relaties en je krijgt meer aanvragen.
Zie een persoonlijk bericht bij je connectieverzoek dus als een goede gewoonte. Afgesproken?
3. Zorg voor interactie op je tijdlijn
‘Als je niet zichtbaar bent, besta je niet’. Deze duidelijke uitspraak hoorde ik pas in een gesprek met een klant die meer zichtbaarheid, vindbaarheid en leads wil. Ik heb hem geholpen zijn profiel te verbeteren. Deel relevante content. Relevant voor jouw doelgroep, in vorm en inhoud. Als ik content plaats, stel ik mijzelf de volgende vragen, voordat ik op ‘post’ klik:
is deze content hulpvaardig?
stimuleert het een digitaal gesprek?
past het bij mij?
Bij 3 x Ja, post ik, anders niet. Naast regelmatig delen van content is het ook goed om door je tijdlijn te scrollen, te liken en commentaar te geven. Vooral door commentaar val je op en krijg je vaak meer profielbezoekers en connectieverzoeken, is mijn ervaring.
Stappenplan LinkedIn: wekelijkse activiteiten
1. Verrijk je LinkedIn-profiel
Regelmatig je profiel updaten door er nieuwe dingen aan toe te voegen, houdt je volgers ook scherp. Je kunt een aanbeveling doen, nieuwe mediabestanden uploaden, of je kopregel aanscherpen. Dit is een van de meest belangrijke onderdelen van je profiel. Vaak staat er zoiets als ‘accountmanager abc bv’ Maar dat zegt mij niets. What’s in it for me? Maak er bijvoorbeeld van: ‘Helpt medische bedrijven aan veilige en efficiënte IT oplossingen | Accountmanager | Cisco certified’ Hoe en waarom je je kopregel aanpast? Dat zie je in deze superkorte video.
2. Laat je adviseren over LinkedIn
Met mijn gloednieuwe e-book doe ik haarfijn uit te doeken hoe je LinkedIn voor jou kunt laten werken. De adviezen die ik geef, heb ik na jarenlang intensief LinkedIn gebruik en onderzoek voor speciaal voor jou verzameld. Graag deel ik die met je. Gewoon omdat het kan! En omdat het nog niet bestond. Ik gun jou meer zichtbaarheid, invloed en autoriteit met LinkedIn zodat je meer leads genereert. En dat gaat je gegarandeerd lukken!
Tot slot
Benieuwd geworden? Neem contact op als je jouw LinkedIn-profiel, tot in de puntjes wilt optimaliseren. En trommel mij gerust op voor een praktische incompany LinkedIn-training in heldere taal. Download mijn LinkedIn Playbook hier.
Veel succes met LinkedIn!
15 Comments
Comments are closed.
Over Linkleads®: 100% LinkedIn specialist
Victor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan betere online zichtbaarheid en het aantrekken van meer betere klanten. Victor is de eigenaar van Linkleads en als een van de eerste in Nederland officieel LinkedIn gecertificeerd.
Sinds 2007 is hij actief op dit platform en 100% LinkedIn specialist. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd over LinkedIn. Als LinkedIn-expert kent hij de fijne kneepjes van dit mooie social medium. Hij deelt deze inzichten graag met jou, zodat je kunt doen waar jij goed in bent.
Neem gerust contact met hem op: tel 030-80 80 454 of victor@linkleads.nl
Zo’n stappenplan vind ik wel handig. Ik vind LinkedIn nogal overweldigend en onoverzichtelijk namelijk. Met zo’n stappenplan krijg ik toch een beetje houvast.
Ha, leuk! Meteen aangevraagd. Ik ben enigszins actief op LI maar veel structuur zit er niet in. En erg efficiënt gaat het ook al niet.
Ik zie anders zeer regelmatig in mijn tijdlijn Jessie. Het hangt ook van je doelen af en waar je doelgroep zit. Kies vooral je kanaal, LinkedIn is vooral zakelijke markt.
Wat een super handig stappenplan, ik ga er zeker naar kijken.
Handig artikel!!!
Leuke tips! Ga ik zeker gebruiken. Want mijn account is nu vrij doods eigenlijk.
Goed om te horen Bryan! Doe er je voordeel mee en contact mij gerust bij vragen. Groet Victor
Ik zie dat ik in ieder geval een ding al goed doe: ‘gepersonaliseerde connectieverzoeken’. Dat doe ik al-tijd. Omdat ik dat belangrijk vind en ik ook zo zelf benaderd wil worden. Ik geloof in het persoonlijke. Je artikel goed doorgenomen. Ik weet niet of ik het allemaal goed doe (dat liken en reageren in de timeline zou ik nog wel wat meer mogen doen. Maar ik heb er niet altijd de tijd voor), maar het begin is er.
Heel goed Rory! De kracht in LinkedIn zit echt in het persoonlijke, directe contact waarin je waarde toevoegt. Zie mijn artikel ter inspiratie en pluk daar je eigen vruchten van. Als je een (gratis) handig stappenplan wilt zou ik eens kijken naar: http://www.linkleads.nl/linkedin-playbook. Succes, groet Victor
Oh… LinkedIn staat nog op mijn to-do list, maar dacht er eigenlijk nooit zo bij na dat het zo veel impact kon hebben. Misschien toch eens wat meer tijd en aandacht aan besteden.
Ik heb flink wat e-books, blogs en video’s gepubliceerd (en er komt nog heel wat aan) dus doe daar je voordeel mee. Contact mij gerust bij vragen
Wat een goed artikel, ik ben veel te weinig bezig met LinkedIn, associeer het eigenlijk nog steeds met werk zoeken terwijl ik steeds vaker interessante artikelen hier vind.
Wat goed om te horen, blijf mij volgen voor LinkedIn updates.
Heel handig artikel!
Dank je Mandy.