LinkedIn Polls in 2021: een compleet overzicht

12 april, 2024

Er waren op LinkedIn al eerder polls voor groepen, maar in 2014 verdwenen ze ineens van het podium. Nu zijn ze terug van weggeweest. Inmiddels is LinkedIn begonnen met de uitrol ervan en straks kan iedereen ze op heel LinkedIn gebruiken. Lees gauw verder om te ontdekken waarom polls zo’n handige aanvulling zijn op LinkedIn.

LinkedIn Polls samengevat

Hieronder een kort filmpje waarin uitgelegd wordt wat LinkedIn Polls precies is en hoe het werkt…

Wat zijn LinkedIn Polls en waarom wil je ze inzetten?

Soms wil je graag even peilen hoe je volgers op LinkedIn ergens over denken. Bijvoorbeeld omdat je benieuwd bent aan welke content zij behoefte hebben of welke dienst zij missen in jouw aanbod.

Tot nu toe bestond er geen praktische manier om dit te achterhalen op LinkedIn. Natuurlijk, je kunt een poll opnemen in je post (je kent ze wel: “typ A, B of C in de reacties”), maar als vragensteller moet je dan nog wel handmatig tellen hoeveel mensen welk antwoord gegeven hebben.

Met polls komt hier een einde aan. Zoals je hieronder ziet, springen ze er meer uit in de timeline dan posts die alleen uit tekst bestaan. Bovendien krijg je na afloop van de poll de resultaten op een presenteerblaadje aangereikt.

LinkedIn polls screenshot Andy Foote min

Vraag op een laagdrempelige manier om feedback

Met polls kun je dus op een laagdrempelige manier om feedback vragen aan je volgers. Likes zijn gemakkelijk gegeven, maar geven je weinig informatie over de voorkeuren van je volgers. Comments leveren wel meer informatie op, maar lang niet iedereen neemt de moeite een reactie achter te laten.

Polls zijn dus een fantastisch compromis: ze leveren jou veel informatie op (mits je natuurlijk een goede vraag stelt) en ze kosten je volgers weinig tijd.

Tijdwinst en meer waardevolle leads

Playbook

Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.

  • Vergroot jouw zichtbaarheid en wordt beter gevonden

  • Laat je netwerk groeien met relevante connecties

  • Onderstreep je expertstatus

  • Trek vaker betere klanten aan

Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven

Hoe werken LinkedIn Polls?

Je kunt een poll aanmaken op zowel je persoonlijke profiel, je bedrijfspagina als in een groep. Verder kun je zowel vanaf je desktop of vanuit de mobiele app voor Android of iOS een poll starten.

Goed om te weten: polls over politieke opvattingen, vragen over de gezondheid van je volgers en andere gevoelige onderwerpen zijn niet toegestaan.

Een poll op LinkedIn bestaat uit 1 vraag met minimaal 2 en maximaal 4 antwoordopties. Als gebruiker kun je zien hoe vaak er gestemd is en hoelang je nog kunt stemmen.

LinkedIn polls screenshot Victor min

De resultaten zijn alleen zichtbaar voor degene die de poll geplaatst heeft. In het geval van een poll op een bedrijfspagina of in een groep hebben alle beheerders inzicht in de resultaten. Je ziet dan wie gestemd heeft, op welke optie diegene gestemd heeft en op welke optie verhoudingsgewijs het meest gestemd is:

LinkedIn polls resultaten screenshot Victor min

Andere LinkedIn-gebruikers kunnen niet zien dat jij op een poll gestemd hebt en op welke optie je gestemd hebt.

De looptijd van LinkedIn Polls

LinkedIn Polls werken ongeveer hetzelfde als polls op Twitter. Maar waar Twitter polls een looptijd van maximaal 7 dagen hebben (en die in Facebook Stories en Instagram Stories zelfs maar 24 uur), kunnen mensen op LinkedIn maar liefst 2 weken lang stemmen op jouw poll. Je kunt ook kiezen voor 1 dag, 3 dagen of 1 week.

Bepaal wie je polls mag zien

Standaard zijn de polls zichtbaar voor iedereen, maar je kunt de zichtbaarheid ook beperken tot een bepaalde groep:

  • Iedereen op LinkedIn en Twitter
  • Alleen eerstegraads connecties
  • Leden van de groep waarin de poll is gedeeld
  • Aanwezigen bij een specifiek evenement

Het is niet mogelijk om de zichtbaarheidinstellingen nog aan te passen als de poll eenmaal loopt.

Zo mis je geen kans meer

Laat jij duizenden euro’s omzet liggen op LinkedIn?

Ontdek je groeikansen in een kosteloos LinkedIn Groeigesprek.
Er zijn max. 2 gesprekken per maand beschikbaar, vol = vol.
Videocall van 30 minuten.

Hoe maak je een LinkedIn poll?

De stappen om een LinkedIn poll te maken:

  1. Klik op Bijdrage schrijven
  2. Klik op Opiniepeiling opstellen
  3. Type je vraag in het venster Opiniepeiling opstellen en vul de antwoordmogelijkheden (maximaal 4) in. Je vraag kan maximaal 140 karakters zijn en de antwoorden maximaal 30.
  4. Klik eventueel op +Optie 1, 2 en eventueel een 3e optie om een antwoordmogelijkheid toe te voegen.
  5. Kies de duur van de poll in de dropdown. Let op: een eenmaal gesloten poll kan niet opnieuw geopend worden.
  6. Klik op Gereed.
  7. Klik op het bewerk-icoontje om de post te bewerken.
  8. Kies met wie je de poll wilt delen.

Nieuwe features krijgen op LinkedIn voorrang in het algoritme en er is dus alle reden om aan te nemen dat dat ook voor polls gaat gelden.

Tot slot

Ga jij er ook mee aan de slag? Laat het me weten in de reacties, ik ben benieuwd!

LinkedIn Polls in 2021: een compleet overzicht

12 april, 2024

Er waren op LinkedIn al eerder polls voor groepen, maar in 2014 verdwenen ze ineens van het podium. Nu zijn ze terug van weggeweest. Inmiddels is LinkedIn begonnen met de uitrol ervan en straks kan iedereen ze op heel LinkedIn gebruiken. Lees gauw verder om te ontdekken waarom polls zo’n handige aanvulling zijn op LinkedIn.

LinkedIn Polls samengevat

Hieronder een kort filmpje waarin uitgelegd wordt wat LinkedIn Polls precies is en hoe het werkt…

Wat zijn LinkedIn Polls en waarom wil je ze inzetten?

Soms wil je graag even peilen hoe je volgers op LinkedIn ergens over denken. Bijvoorbeeld omdat je benieuwd bent aan welke content zij behoefte hebben of welke dienst zij missen in jouw aanbod.

Tot nu toe bestond er geen praktische manier om dit te achterhalen op LinkedIn. Natuurlijk, je kunt een poll opnemen in je post (je kent ze wel: “typ A, B of C in de reacties”), maar als vragensteller moet je dan nog wel handmatig tellen hoeveel mensen welk antwoord gegeven hebben.

Met polls komt hier een einde aan. Zoals je hieronder ziet, springen ze er meer uit in de timeline dan posts die alleen uit tekst bestaan. Bovendien krijg je na afloop van de poll de resultaten op een presenteerblaadje aangereikt.

LinkedIn polls screenshot Andy Foote min

Vraag op een laagdrempelige manier om feedback

Met polls kun je dus op een laagdrempelige manier om feedback vragen aan je volgers. Likes zijn gemakkelijk gegeven, maar geven je weinig informatie over de voorkeuren van je volgers. Comments leveren wel meer informatie op, maar lang niet iedereen neemt de moeite een reactie achter te laten.

Polls zijn dus een fantastisch compromis: ze leveren jou veel informatie op (mits je natuurlijk een goede vraag stelt) en ze kosten je volgers weinig tijd.

Tijdwinst en meer waardevolle leads

Playbook

Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.

  • Vergroot jouw zichtbaarheid en wordt beter gevonden

  • Laat je netwerk groeien met relevante connecties

  • Onderstreep je expertstatus

  • Trek vaker betere klanten aan

Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven

Hoe werken LinkedIn Polls?

Je kunt een poll aanmaken op zowel je persoonlijke profiel, je bedrijfspagina als in een groep. Verder kun je zowel vanaf je desktop of vanuit de mobiele app voor Android of iOS een poll starten.

Goed om te weten: polls over politieke opvattingen, vragen over de gezondheid van je volgers en andere gevoelige onderwerpen zijn niet toegestaan.

Een poll op LinkedIn bestaat uit 1 vraag met minimaal 2 en maximaal 4 antwoordopties. Als gebruiker kun je zien hoe vaak er gestemd is en hoelang je nog kunt stemmen.

LinkedIn polls screenshot Victor min

De resultaten zijn alleen zichtbaar voor degene die de poll geplaatst heeft. In het geval van een poll op een bedrijfspagina of in een groep hebben alle beheerders inzicht in de resultaten. Je ziet dan wie gestemd heeft, op welke optie diegene gestemd heeft en op welke optie verhoudingsgewijs het meest gestemd is:

LinkedIn polls resultaten screenshot Victor min

Andere LinkedIn-gebruikers kunnen niet zien dat jij op een poll gestemd hebt en op welke optie je gestemd hebt.

De looptijd van LinkedIn Polls

LinkedIn Polls werken ongeveer hetzelfde als polls op Twitter. Maar waar Twitter polls een looptijd van maximaal 7 dagen hebben (en die in Facebook Stories en Instagram Stories zelfs maar 24 uur), kunnen mensen op LinkedIn maar liefst 2 weken lang stemmen op jouw poll. Je kunt ook kiezen voor 1 dag, 3 dagen of 1 week.

Bepaal wie je polls mag zien

Standaard zijn de polls zichtbaar voor iedereen, maar je kunt de zichtbaarheid ook beperken tot een bepaalde groep:

  • Iedereen op LinkedIn en Twitter
  • Alleen eerstegraads connecties
  • Leden van de groep waarin de poll is gedeeld
  • Aanwezigen bij een specifiek evenement

Het is niet mogelijk om de zichtbaarheidinstellingen nog aan te passen als de poll eenmaal loopt.

Zo mis je geen kans meer

Laat jij duizenden euro’s omzet liggen op LinkedIn?

Ontdek je groeikansen in een kosteloos LinkedIn Groeigesprek.
Er zijn max. 2 gesprekken per maand beschikbaar, vol = vol.
Videocall van 30 minuten.

Hoe maak je een LinkedIn poll?

De stappen om een LinkedIn poll te maken:

  1. Klik op Bijdrage schrijven
  2. Klik op Opiniepeiling opstellen
  3. Type je vraag in het venster Opiniepeiling opstellen en vul de antwoordmogelijkheden (maximaal 4) in. Je vraag kan maximaal 140 karakters zijn en de antwoorden maximaal 30.
  4. Klik eventueel op +Optie 1, 2 en eventueel een 3e optie om een antwoordmogelijkheid toe te voegen.
  5. Kies de duur van de poll in de dropdown. Let op: een eenmaal gesloten poll kan niet opnieuw geopend worden.
  6. Klik op Gereed.
  7. Klik op het bewerk-icoontje om de post te bewerken.
  8. Kies met wie je de poll wilt delen.

Nieuwe features krijgen op LinkedIn voorrang in het algoritme en er is dus alle reden om aan te nemen dat dat ook voor polls gaat gelden.

Tot slot

Ga jij er ook mee aan de slag? Laat het me weten in de reacties, ik ben benieuwd!

Deel dit bericht via jouw favoriete platform!

3 Comments

  1. eb97b4793f832d68f4219212f4464b54?s=54&d=mm&r=g
    Nicole Orriëns 23 juni 2020 at 10:52

    Ik wist helemaal niet dat dit kon met LinkedIn. Ik vind het altijd een intimiderend platform waar ik eigenlijk zelden mijn gezicht durf te laten zien.

  2. 55bab438cd0d8dc11a4d5378670b9411?s=54&d=mm&r=g
    Laura 24 juni 2020 at 07:40

    Ik had geen idee dat dit kon. Wat gaaf!

  3. be4473cf99c1c7cb4267e653d5be07c8?s=54&d=mm&r=g
    Mandy 30 juni 2020 at 19:38

    Wat weer een handige blog! Ik had het ook even maar moest de app verwijderen wegens ruimte te kort op mn telefoon. Zo jammer want door jouw site heb ik steeds zin om me er verder in te verdiepen

Comments are closed.

Over Linkleads: 100% LinkedIn specialist

Victor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan betere online zichtbaarheid en het aantrekken van meer betere klanten. Victor is de eigenaar van Linkleads en als een van de eerste in Nederland officieel LinkedIn gecertificeerd.

Sinds 2007 is hij actief op dit platform en 100% LinkedIn specialist. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd over LinkedIn. Als LinkedIn-expert kent hij de fijne kneepjes van dit mooie social medium. Hij deelt deze inzichten graag met jou, zodat je kunt doen waar jij goed in bent.

Neem gerust contact met hem op: tel 030-80 80 454 of victor@linkleads.nl