LinkedIn Premium: wat het is en waarom je het (niet) nodig hebt
17 september, 2024
LinkedIn Premium is een aantrekkelijke optie voor sales professionals en ondernemers. De betaalde pakketten van dit online platform voor professionals bieden extra voordelen, die bij de gratis versie ontbreken. Wat is nu de meerwaarde van LinkedIn Premium? In dit artikel bespreek ik de voornaamste redenen waarom het wel (of niet) loont om te upgraden.
Gratis LinkedIn
Het business model van LinkedIn is even simpel als duidelijk. Je biedt een beperkte gratis versie aan waardoor iedereen gebruik kan maken van het platform. Hierdoor is er inmiddels een groot netwerk ontstaan van professionals waar wereldwijd 1 miljard personen deel van uitmaken, waarvan 10 miljoen+ Nederlanders.
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is er echter ook bij dit online platform niet bij. Als je optimaal gebruik wilt maken van het netwerk, zorg dan wel eerst voor een professioneel LinkedIn profiel. Wil je van de diverse extra mogelijkheden profiteren dan ben je al snel aangewezen op LinkedIn Premium.
Is een gratis LinkedIn account voldoende?
Zoals met zoveel online services, kiezen mensen vaak voor iets dat gratis is. Een belangrijke rol bij de keuze is de vraag waarvoor je deze service gebruikt en wat je uiteindelijke doel is.
De gratis versie biedt diverse mogelijkheden.
Je kunt:
- een compleet en klantgericht profiel maken (of laat mij je helpen)
- de laatste 5 profielbezoekers bekijken
- content publiceren in je tijdlijn
- personen zoeken en profielen bekijken
- toegang krijgen tot vacatures
Valt het dan niet mee met die beperkingen?
Hoewel je dat misschien op het eerste gezicht zou denken, blijkt dit toch iets anders te liggen. Zo kun je bijvoorbeeld alleen de laatste vijf personen zien die jouw profiel hebben bekeken. Bovendien mag je maandelijks, maar een gelimiteerd aantal profielen van anderen bekijken. De gratis versie van LinkedIn is de afgelopen jaren bovendien uitgekleed. Zo kun je bijvoorbeeld de functie Notes & Tags niet meer gebruiken. Dit maakt het lastiger om leads te verzamelen. Naast functies die niet meer beschikbaar zijn, biedt LinkedIn Premium verschillende uitgebreide mogelijkheden die voor de gratis gebruiker verborgen blijven.
Tijdwinst en meer waardevolle leads
Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.
Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven!
Keuze uit de Premium pakketten
Zoals gezegd, bepalen je eigen ambities op welke manier je een platform gebruikt. Wie meer uit LinkedIn wil halen, zou één van de betaalde versies kunnen overwegen.
Afhankelijk van wat jouw doel is, heeft LinkedIn verschillende Premium pakketten in de aanbieding. Voor diegene die LinkedIn voornamelijk gebruiken om gekwalificeerd personeel te vinden, is Recruiter Lite bijvoorbeeld een uitstekende keuze. Ondernemers en sales professionals zullen echter vooral profijt hebben van Sales Navigator. Deze tool biedt ongekende mogelijkheden voor het bouwen aan relaties en het verkrijgen van meer leads en klanten.
Lees hier het blogartikel voor een compleet overzicht van de LinkedIn Sales Navigator-versies.
Hulp nodig voor het maken van de beste keus? Onze LinkedIn specialisten adviseren je persoonlijk en op maat. Neem contact met ons op of reageer via de pop-up.
Wat zijn de voordelen van Sales Navigator?
Uitgebreid zoeken met Leadfilters
In vergelijking met de standaardversie, biedt LinkedIn Premium Sales Navigator zeer uitgebreide zoekopties. Maar liefst 34 verschillende filters! Vooral het feit dat je heel verfijnd kunt zoeken zorg voor betere resultaten. Ideaal dus als je in een niche actief bent en haarfijn wilt targetten. Dit maakt Sales Navigator tot een geavanceerde en ideale tool om voor jouw belangrijke prospects te vinden.
Zoekopdrachten bewaren
Je kunt meerdere zoekopdrachten uitvoeren en de verschillende zoekresultaten opslaan. Handig, dit scheelt echt tijd Bovendien is het mogelijk om wekelijks nieuwe updates te ontvangen met betrekking tot de potentiële klanten waar je naar op zoek bent. Zo mis je echt niets meer. LinkedIn stuurt je een mail met nieuwe leads.
Bekijk alle profielbezoekers
De laatste 5 profielbezoekers kan je met een gratis LinkedIn account zien. En met Premium? Iedereen die in de laatste 365 dagen je profiel bezocht heeft, anonieme profielbezoekers uitgezonderd. Dit biedt kansen om te connecten, het gesprek aan te gaan en optimaal te bouwen aan relaties. It’s all about relationships!
Aanbevolen leads
Sales Navigator doet op basis van jouw activiteiten en de opgeslagen leads, suggesties voor andere leads. Zo kun je bijvoorbeeld attent worden gemaakt op leveranciers of andere connecties van bedrijven en personen waar jij in geïnteresseerd bent. Je kunt dit zien door te klikken op ‘aanbevolen leads’ dat verschijnt op het profiel van jouw lead. Ook ik heb zo mijn blinde vlekken. Sales Navigator wijst mij gelukkig op basis van slimme data-analyse en algoritmes op interessante mensen waar ik vervolgens de interactie mee zoek. Da
Aparte tijdlijn
Personen of bedrijven die voor jou belangrijk zijn, verschijnen op een nieuwe aparte tijdlijn in Sales Navigator. Wel zo overzichtelijk. Je hebt dus je vertrouwde LinkedIn tijdlijn en krijgt er via Sales Navigator dus een tweede bij. Zonder reclame en je ziet alleen de posts die je wilt zien!
InMails
InMail credits geven je de mogelijkheid om personen buiten je eigen netwerk een berichtje te sturen. Deze exclusieve functie voor LinkedIn Premium houdt in dat je tweede- en derdegraads contacten kunt bereiken.
Afhankelijk van het type premium account ontvang je iedere maand een aantal InMail credits. Voor Sales Navigator Professional zijn dat er 50 per maand, met een maximum van 150. Dit tegoed is 90 dagen geldig. Wanneer je een bericht verstuurt, gaat dit van je tegoed af. Wanneer je bericht wordt beantwoord, krijg je het tegoed weer terug. Heb te weinig aan 50 credits? Je kan ze per bundel van 10 stuks bijkopen.
En: je kunt met een premium account ook berichten ontvangen van mensen buiten je netwerk. Een bericht sturen is vaak laagdrempeliger dan connecten. Mij heeft het al veel inzichten én leads opgeleverd.
Open profiel
Dankzij deze optie kunnen mensen buiten jouw netwerk je ook een berichtje sturen. Je bent dus beter zichtbaar én bereikbaar. Dit bevordert de communicatie, interactie en het aantal leads. Je hoeft dus niet geconnect te zijn, als je met LinkedIn premium open profiel hebt, is het contact veel laagdrempeliger.
Labels en notities toevoegen
Deze functie die ooit ook voor gratis gebruikers toegankelijk was, maakt het mogelijk om zonder dat anderen dit kunnen zien, labels en notities toe te voegen aan een lead. Dit houdt onder meer in dat je bijvoorbeeld prospects beter en eenvoudiger kunt sorteren.
LinkedIn geeft je hier een mooie tour van de opties.
En boek direct jouw LinkedIn groeigesprek (30 min. videocall) verken je groeikansen. Tijdelijk kosteloos, het aantal plekken is zeer beperkt. September: nog 1 plek, oktober nog 2 plekken beschikbaar.
Kosten LinkedIn Premium (tip: 30 dagen gratis)
Zoals je hebt gezien, kunnen ondernemers en sales professionals dankzij de vele extra mogelijkheden zeker baat hebben bij de voordelen van LinkedIn Premium. Toch is het moeilijk om in algemeenheden te spreken. Iedereen heeft zijn eigen behoeftes, prioriteiten en stelt andere doelen. Bovendien zal de één veel intensiever gebruik maken van dit netwerk dan de ander. Daarom kun je het beste zelf eerst ervaren of een Premium account voor jou geschikt is en de gewenste resultaten oplevert. LinkedIn geeft je 30 dagen de tijd om gratis alle extra functies onbeperkt uit te proberen.
Geen tijd om zelf uitgebreid te gaan testen? Laat je dan vrijblijvend adviseren door onze experts, zij helpen je graag bij het maken van de beste keuze.
Let op: na de gratis proefmaand loopt je abonnement automatisch door en zitten er dus kosten aan, mits je tijdig opzegt.
Sales Navigator Core kosten: 82 per maand of 793 per jaar
Sales Navigator Advanced kosten: 135 per maand of 1260 per jaar
Sales Navigator Advanced Plus kosten: op aanvraag
Career kosten: 29 per maand of 289 per jaar
Essentials (voorheen Business Plus) kosten: 51 per maand of 495 per jaar
Recruiter Lite kosten: 190 per maand of 1586 per jaar
Recruiter Corporate kosten: 1075 per maand of 10.438 per jaar
Tarieven zijn in euro, excl. btw en per persoon.
Een LinkedIn premium abonnement is altijd persoonsgebonden, het is gekoppeld aan een specifiek profiel. Het is niet mogelijk dat bijvoorbeeld 2 licenties rouleren binnen de organisatie. Als je als bedrijf of werkgever kiest voor LinkedIn premium dan investeer en faciliteer je (specifieke) mensen om alles uit LinkedIn te halen, passend bij de sales en marketingdoelen van je organisatie.
Gaat een medewerker uit dienst?
Deactiveer dan zijn of haar het LinkedIn premium account en voorkomen dat je kosten doorlopen. Desgewenst kan je voor een nieuwe medewerker kiezen voor een premium versie. Zorg wel dat het een investering is die zich terugverdient en kies voor een incompany (1-op-1 / team) training op maat. Zo haal je er alles uit.
Tip!
Zorg allereerst voordat je Premium aanschaft, dat je een heldere LinkedIn strategie hebt. Daarnaast is een concreet, compleet en klantgericht LinkedIn profiel essentieel. De eerste indruk vindt namelijk steeds vaker online plaats, en zoals je weet krijg je maar één kans. Zorg dus dat die indruk goed is. Optimaal voor de dag komen doe je op een persoonlijke én professionele manier die echt bij jou past. Je hebt dan meer profijt van Sales Navigator.
Prijsverschil LinkedIn Sales Navigator en Premium Business
Hoewel je kunt kiezen voor een Premium Business account, heb je met Sales Navigator een flink aantal extra functies tot je beschikking. Je kunt daarom het beste voor deze optie kiezen als je slim in contact wilt komen met nieuwe klanten. Het is aan te raden dat je de gratis proefperiode serieus neemt en er echt mee aan de slag gaat. Je weet dan na afloop precies wat er allemaal mogelijk is en of jouw Premium pakket het gewenste resultaat oplevert. Zo niet, zegt het dan bijtijds op want het abonnement loopt automatisch tegen betaling door.
Conclusie
Bepaal voor jezelf of je wilt upgraden naar één van de LinkedIn Premium-pakketten. Als je LinkedIn serieus wilt gebruiken voor leadgeneratie en het optimaal bouwen aan relaties voor meer business dan is Sales Navigator zeker een aanrader. Ik vertrouw erop je hiermee een beter beeld te hebben geschetst van wat LinkedIn Premium inhoud en of het ook wat voor jou is.
Twijfel je na het lezen van dit artikel? Mail of app dan via de pop-up, dan voorzie ik je vrijblijvend van een passend advies over Premium.
p.s. Ik ben onafhankelijk LinkedIn specialist en heb er geen belang bij of je wel of niet voor premium kiest. LinkedIn biedt geen commissie of vergoeding aan trainers of bedrijven die klanten aanbrengen. Ook ik betaal gewoon voor LinkedIn premium.
LinkedIn Premium: wat het is en waarom je het (niet) nodig hebt
17 september, 2024
LinkedIn Premium is een aantrekkelijke optie voor sales professionals en ondernemers. De betaalde pakketten van dit online platform voor professionals bieden extra voordelen, die bij de gratis versie ontbreken. Wat is nu de meerwaarde van LinkedIn Premium? In dit artikel bespreek ik de voornaamste redenen waarom het wel (of niet) loont om te upgraden.
Gratis LinkedIn
Het business model van LinkedIn is even simpel als duidelijk. Je biedt een beperkte gratis versie aan waardoor iedereen gebruik kan maken van het platform. Hierdoor is er inmiddels een groot netwerk ontstaan van professionals waar wereldwijd 1 miljard personen deel van uitmaken, waarvan 10 miljoen+ Nederlanders.
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is er echter ook bij dit online platform niet bij. Als je optimaal gebruik wilt maken van het netwerk, zorg dan wel eerst voor een professioneel LinkedIn profiel. Wil je van de diverse extra mogelijkheden profiteren dan ben je al snel aangewezen op LinkedIn Premium.
Is een gratis LinkedIn account voldoende?
Zoals met zoveel online services, kiezen mensen vaak voor iets dat gratis is. Een belangrijke rol bij de keuze is de vraag waarvoor je deze service gebruikt en wat je uiteindelijke doel is.
De gratis versie biedt diverse mogelijkheden.
Je kunt:
- een compleet en klantgericht profiel maken (of laat mij je helpen)
- de laatste 5 profielbezoekers bekijken
- content publiceren in je tijdlijn
- personen zoeken en profielen bekijken
- toegang krijgen tot vacatures
Valt het dan niet mee met die beperkingen?
Hoewel je dat misschien op het eerste gezicht zou denken, blijkt dit toch iets anders te liggen. Zo kun je bijvoorbeeld alleen de laatste vijf personen zien die jouw profiel hebben bekeken. Bovendien mag je maandelijks, maar een gelimiteerd aantal profielen van anderen bekijken. De gratis versie van LinkedIn is de afgelopen jaren bovendien uitgekleed. Zo kun je bijvoorbeeld de functie Notes & Tags niet meer gebruiken. Dit maakt het lastiger om leads te verzamelen. Naast functies die niet meer beschikbaar zijn, biedt LinkedIn Premium verschillende uitgebreide mogelijkheden die voor de gratis gebruiker verborgen blijven.
Tijdwinst en meer waardevolle leads
Wil je LinkedIn slim voor je laten werken? Je krijgt direct resultaat als je dit Playbook gebruikt. Houdt dit invulbare e-book bij de hand en zet deze effectieve methode consistent in. Het levert je tijdwinst én meer waardevolle leads op.
Je steunt hiermee Stichting Bartimeus, zij helpen blinden en slechtzienden aan het leven dat bij hen past. 100% leven!
Keuze uit de Premium pakketten
Zoals gezegd, bepalen je eigen ambities op welke manier je een platform gebruikt. Wie meer uit LinkedIn wil halen, zou één van de betaalde versies kunnen overwegen.
Afhankelijk van wat jouw doel is, heeft LinkedIn verschillende Premium pakketten in de aanbieding. Voor diegene die LinkedIn voornamelijk gebruiken om gekwalificeerd personeel te vinden, is Recruiter Lite bijvoorbeeld een uitstekende keuze. Ondernemers en sales professionals zullen echter vooral profijt hebben van Sales Navigator. Deze tool biedt ongekende mogelijkheden voor het bouwen aan relaties en het verkrijgen van meer leads en klanten.
Lees hier het blogartikel voor een compleet overzicht van de LinkedIn Sales Navigator-versies.
Hulp nodig voor het maken van de beste keus? Onze LinkedIn specialisten adviseren je persoonlijk en op maat. Neem contact met ons op of reageer via de pop-up.
Wat zijn de voordelen van Sales Navigator?
Uitgebreid zoeken met Leadfilters
In vergelijking met de standaardversie, biedt LinkedIn Premium Sales Navigator zeer uitgebreide zoekopties. Maar liefst 34 verschillende filters! Vooral het feit dat je heel verfijnd kunt zoeken zorg voor betere resultaten. Ideaal dus als je in een niche actief bent en haarfijn wilt targetten. Dit maakt Sales Navigator tot een geavanceerde en ideale tool om voor jouw belangrijke prospects te vinden.
Zoekopdrachten bewaren
Je kunt meerdere zoekopdrachten uitvoeren en de verschillende zoekresultaten opslaan. Handig, dit scheelt echt tijd Bovendien is het mogelijk om wekelijks nieuwe updates te ontvangen met betrekking tot de potentiële klanten waar je naar op zoek bent. Zo mis je echt niets meer. LinkedIn stuurt je een mail met nieuwe leads.
Bekijk alle profielbezoekers
De laatste 5 profielbezoekers kan je met een gratis LinkedIn account zien. En met Premium? Iedereen die in de laatste 365 dagen je profiel bezocht heeft, anonieme profielbezoekers uitgezonderd. Dit biedt kansen om te connecten, het gesprek aan te gaan en optimaal te bouwen aan relaties. It’s all about relationships!
Aanbevolen leads
Sales Navigator doet op basis van jouw activiteiten en de opgeslagen leads, suggesties voor andere leads. Zo kun je bijvoorbeeld attent worden gemaakt op leveranciers of andere connecties van bedrijven en personen waar jij in geïnteresseerd bent. Je kunt dit zien door te klikken op ‘aanbevolen leads’ dat verschijnt op het profiel van jouw lead. Ook ik heb zo mijn blinde vlekken. Sales Navigator wijst mij gelukkig op basis van slimme data-analyse en algoritmes op interessante mensen waar ik vervolgens de interactie mee zoek. Da
Aparte tijdlijn
Personen of bedrijven die voor jou belangrijk zijn, verschijnen op een nieuwe aparte tijdlijn in Sales Navigator. Wel zo overzichtelijk. Je hebt dus je vertrouwde LinkedIn tijdlijn en krijgt er via Sales Navigator dus een tweede bij. Zonder reclame en je ziet alleen de posts die je wilt zien!
InMails
InMail credits geven je de mogelijkheid om personen buiten je eigen netwerk een berichtje te sturen. Deze exclusieve functie voor LinkedIn Premium houdt in dat je tweede- en derdegraads contacten kunt bereiken.
Afhankelijk van het type premium account ontvang je iedere maand een aantal InMail credits. Voor Sales Navigator Professional zijn dat er 50 per maand, met een maximum van 150. Dit tegoed is 90 dagen geldig. Wanneer je een bericht verstuurt, gaat dit van je tegoed af. Wanneer je bericht wordt beantwoord, krijg je het tegoed weer terug. Heb te weinig aan 50 credits? Je kan ze per bundel van 10 stuks bijkopen.
En: je kunt met een premium account ook berichten ontvangen van mensen buiten je netwerk. Een bericht sturen is vaak laagdrempeliger dan connecten. Mij heeft het al veel inzichten én leads opgeleverd.
Open profiel
Dankzij deze optie kunnen mensen buiten jouw netwerk je ook een berichtje sturen. Je bent dus beter zichtbaar én bereikbaar. Dit bevordert de communicatie, interactie en het aantal leads. Je hoeft dus niet geconnect te zijn, als je met LinkedIn premium open profiel hebt, is het contact veel laagdrempeliger.
Labels en notities toevoegen
Deze functie die ooit ook voor gratis gebruikers toegankelijk was, maakt het mogelijk om zonder dat anderen dit kunnen zien, labels en notities toe te voegen aan een lead. Dit houdt onder meer in dat je bijvoorbeeld prospects beter en eenvoudiger kunt sorteren.
LinkedIn geeft je hier een mooie tour van de opties.
En boek direct jouw LinkedIn groeigesprek (30 min. videocall) verken je groeikansen. Tijdelijk kosteloos, het aantal plekken is zeer beperkt. September: nog 1 plek, oktober nog 2 plekken beschikbaar.
Kosten LinkedIn Premium (tip: 30 dagen gratis)
Zoals je hebt gezien, kunnen ondernemers en sales professionals dankzij de vele extra mogelijkheden zeker baat hebben bij de voordelen van LinkedIn Premium. Toch is het moeilijk om in algemeenheden te spreken. Iedereen heeft zijn eigen behoeftes, prioriteiten en stelt andere doelen. Bovendien zal de één veel intensiever gebruik maken van dit netwerk dan de ander. Daarom kun je het beste zelf eerst ervaren of een Premium account voor jou geschikt is en de gewenste resultaten oplevert. LinkedIn geeft je 30 dagen de tijd om gratis alle extra functies onbeperkt uit te proberen.
Geen tijd om zelf uitgebreid te gaan testen? Laat je dan vrijblijvend adviseren door onze experts, zij helpen je graag bij het maken van de beste keuze.
Let op: na de gratis proefmaand loopt je abonnement automatisch door en zitten er dus kosten aan, mits je tijdig opzegt.
Sales Navigator Core kosten: 82 per maand of 793 per jaar
Sales Navigator Advanced kosten: 135 per maand of 1260 per jaar
Sales Navigator Advanced Plus kosten: op aanvraag
Career kosten: 29 per maand of 289 per jaar
Essentials (voorheen Business Plus) kosten: 51 per maand of 495 per jaar
Recruiter Lite kosten: 190 per maand of 1586 per jaar
Recruiter Corporate kosten: 1075 per maand of 10.438 per jaar
Tarieven zijn in euro, excl. btw en per persoon.
Een LinkedIn premium abonnement is altijd persoonsgebonden, het is gekoppeld aan een specifiek profiel. Het is niet mogelijk dat bijvoorbeeld 2 licenties rouleren binnen de organisatie. Als je als bedrijf of werkgever kiest voor LinkedIn premium dan investeer en faciliteer je (specifieke) mensen om alles uit LinkedIn te halen, passend bij de sales en marketingdoelen van je organisatie.
Gaat een medewerker uit dienst?
Deactiveer dan zijn of haar het LinkedIn premium account en voorkomen dat je kosten doorlopen. Desgewenst kan je voor een nieuwe medewerker kiezen voor een premium versie. Zorg wel dat het een investering is die zich terugverdient en kies voor een incompany (1-op-1 / team) training op maat. Zo haal je er alles uit.
Tip!
Zorg allereerst voordat je Premium aanschaft, dat je een heldere LinkedIn strategie hebt. Daarnaast is een concreet, compleet en klantgericht LinkedIn profiel essentieel. De eerste indruk vindt namelijk steeds vaker online plaats, en zoals je weet krijg je maar één kans. Zorg dus dat die indruk goed is. Optimaal voor de dag komen doe je op een persoonlijke én professionele manier die echt bij jou past. Je hebt dan meer profijt van Sales Navigator.
Prijsverschil LinkedIn Sales Navigator en Premium Business
Hoewel je kunt kiezen voor een Premium Business account, heb je met Sales Navigator een flink aantal extra functies tot je beschikking. Je kunt daarom het beste voor deze optie kiezen als je slim in contact wilt komen met nieuwe klanten. Het is aan te raden dat je de gratis proefperiode serieus neemt en er echt mee aan de slag gaat. Je weet dan na afloop precies wat er allemaal mogelijk is en of jouw Premium pakket het gewenste resultaat oplevert. Zo niet, zegt het dan bijtijds op want het abonnement loopt automatisch tegen betaling door.
Conclusie
Bepaal voor jezelf of je wilt upgraden naar één van de LinkedIn Premium-pakketten. Als je LinkedIn serieus wilt gebruiken voor leadgeneratie en het optimaal bouwen aan relaties voor meer business dan is Sales Navigator zeker een aanrader. Ik vertrouw erop je hiermee een beter beeld te hebben geschetst van wat LinkedIn Premium inhoud en of het ook wat voor jou is.
Twijfel je na het lezen van dit artikel? Mail of app dan via de pop-up, dan voorzie ik je vrijblijvend van een passend advies over Premium.
p.s. Ik ben onafhankelijk LinkedIn specialist en heb er geen belang bij of je wel of niet voor premium kiest. LinkedIn biedt geen commissie of vergoeding aan trainers of bedrijven die klanten aanbrengen. Ook ik betaal gewoon voor LinkedIn premium.
28 Comments
Comments are closed.
Over Linkleads: 100% LinkedIn specialist
Victor Huiting helpt ambitieuze ondernemers en sales professionals aan betere online zichtbaarheid en het aantrekken van meer betere klanten. Victor is de eigenaar van Linkleads en als een van de eerste in Nederland officieel LinkedIn gecertificeerd.
Sinds 2007 is hij actief op dit platform en 100% LinkedIn specialist. Inmiddels heeft hij honderden mensen getraind en geadviseerd over LinkedIn. Als LinkedIn-expert kent hij de fijne kneepjes van dit mooie social medium. Hij deelt deze inzichten graag met jou, zodat je kunt doen waar jij goed in bent.
Neem gerust contact met hem op: tel 030-80 80 454 of victor@linkleads.nl
Heel interessant artikel. Ik had me al eens afgevraagd wat de voordelen van dat betaalde pakket zijn. Het is ook typerend dat allerlei betaalde features ineens achter de betaalmuur verdwenen zijn.
Nou doe ik nauwelijk iets met Linkedin, ik ben zo slecht in netwerken etc. Dus ik laat het voor nu wel bij het gratis abonnement, mede dankzij dit overzichtelijke lijstje met features.
ik neem mijzelf steeds voor meer met Linked In te doen, en steeds komt het er niet van. Dank je wel voor je artikel. Zodra ik mijn plannen wel uitvoer en serieus met Linked|In aan de slag ga, doe ik er dus goed aan een betaald account te nemen!
Om eerlijk te zijn ben ik niet heel actief op LinkedIn en ben eigenlijk verbaasd over de mogelijkheden die een betaalde versie heeft!
LinkedIn geeft mij op dit moment voldoende opties in de gratis modus, maar wanneer ik afgestudeerd ben is het wel handig om te kijken naar de betaalde versie.
Wat handig! Ik wist helemaal niet dat linkedinn een premium versie had! Super handig en echt een must zoals ik het lees! Ik ge er eens naar kijken hihi
Wat een hoop mogelijkheden biedt LinkedIn!
top artikel! ik ga Navigator uitproberen, bedankt voor de tips.
Goed zo, bedankt en succes ermee. Contact mij gerust bij vragen indien nodig: victor@linkleads.nl / 030-8080454
Bedankt voor de informatie! Ik moet ook echt meer met LinkedIn gaan doen
Erg interessant. Ik krijg steeds (en velen met mij neem ik aan) mailtjes vanuit LinkedIn toegestuurd of ik niet eens gratis de premium versie wil proberen. Nu ik zie wat het mij uiteindelijk per maand zou gaan kosten (en ik nog niet zo ver ben dat ik heel veel features van LinkedIn gebruik. En ook niet geheel onbelangrijk. Nu ik even financieel niet zo heel veel kan) denk ik toch dat ik beter nog even kan wachten. Wel heel fijn dat je zo helder duidelijk hebt gemaakt wat de verschillende opties zijn.
Ik wist bijvoorbeeld niet dat de gratis versie je maar een bepaald aantal connecties liet hebben, dus goede informatieve post weer dit!
Ik gebruik alleen de gewone versie van LinkedIn en dat is tot nu toe prima, ben tevreden. Leuk artikel trouwens.
Ik heb een keertje 1 maand premium (career) genomen omdat ik op dat moment actief werk aan het zoeken was en dan is het hartstikke handig. Maar als je al (genoeg) werk hebt, dan is het niet zo nodig vind ik. Ik heb het na afloop van die maand ook weer opgezegd.
Ik vind het altijd lastig om te betalen voor iets dat ik voor mijn gevoel ook gratis kan krijgen. Maar dit is zeker interessant. Niettemin houd ik het voorlopig even bij de gratis versie.
Ik gebruik Recruiter Lite inderdaad op mijn werk om makkelijk met potentiële kandidaten in contact te komen.
Goed om nu eens de inhoud van alle pakketten te lezen. Zelf zijn ze daar niet zo scheutig mee. Hartelijk dank!
Mij was de meerwaarde van een premium account nooit duidelijk. Dankjewel voor je duidelijke blog. Die stuur ik even door!
Wauw ik wist niet dat er zoveel mogelijkheden waren.
Goed, uitgebreid artikel. Ik ben zeker bekend met LinkedIn Premium vanuit mijn werk (Recruiter accounts), maar ik heb er wel zo mijn bezwaren bij. LinkedIn heeft een (zo goed als) monopoly positie, er is in principe geen ander netwerk met zoveel professionals en zoveel data beschikbaar – even los van Facebook dat toch vaak persoonlijk wordt gebruikt. Dat merk je aan de tarieven van LinkedIn Premium pakketten, die ik aan de hoge kant vind. Idem voor LinkedIn Ads. Maar daar staat tegenover dat er zeker veel opties aan de premium accounts vasthangen die zeer zinvol kunnen zijn voor zowel bedrijven als professionals.
Je hebt een punt Amy. Het is ook niet perfect, over de tarieven hoor ik vaak geluiden. Mits goed toegepast kan Premium (bv sales nav) zeker toegevoegde waarde ben: als het maar meer oplevert dan het kost. En dat is bij mij wel zo.
Bedankt voor de duidelijke uitleg, nu weet ik ook wat de meerwaarde van premium etc is!
Graag gedaan Mandy.
Heel handig om deze punten zo bij elkaar opgesomd te zien.
Net even te duur voor zomaar erbij.
Maak er een paar euro per maand van en iedereen doet mee.
Beste Martin,
De doelgroep van LinkedIn voor Premium-gebruikers is wat meer high end, voor particulieren en zzp’ers is bv Sales Navigator het aan de prijzige kant. Er zijn ook goedkopere pakketten zoals Carriere, dit is interessant voor werkzoekenden en kost nu ca 25 euro per maand. Ook als niet werkzoekende kan het van waarde zijn omdat je elke profielbezoeker van de laatste 90 dgn kunt bekijken (LinkedIn gratis: de laatste 5 personen)
Wie weet is dat afdoende voor je. gr Victor
Ook met het duurste abonnement kun je maar 20 InMails per maand versturen als ik het goed begrijp, is dit aantal nog te verhogen. Wat 20 InMails lijkt me vrij weinig.
In het artikel staat dat na de 30 dagen het abonnement automatisch doorloopt. Maar wanneer maak ik dan de keuze voor een maand- of jaarabonnement?
En hoe, waar of bij wie meld je je weer af voor het abonnement?
Beste Sylvia,
Je abonnement loopt automatisch (betaald) door na de eerste gratis proefmaand. Dus als je bij aanmelding bv kiest voor een maandabo, dan hoef je later die keus niet opnieuw te maken en wordt dit dus automatisch maandelijks verlengt. Dit is maandelijks opzegbaar. Opzeggen van abo kan bijvoorbeeld in LinkedIn bij de instellingen: https://www.linkedin.com/psettings/premium-subscription
Succes en contact mij gerust als je nog vragen hebt Sylvia: victor@linkleads / 030-8080454.